Gå til innhold
Arkivverket

[#77152] Magnus Rasmusson Tvedt (1846- ) kyrkjesongar - Alversund - Hafslo - Tvedestrand?


Gjest Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars E. Øyane

Eg har vanskar med å finna fleire opplysningar om denne kyrkjesongaren som i mange år budde i Solvorn i Hafslo og som sidan busette seg i Tvedestrand:~~~~~~~~~~~~~~~~~~Magnus Rasmusson Tvedt, opphavleg frå Tveit nedre i Alversund (Hamre), var fødd i Hamre 1.5.1846 og gifte seg første gongen i Hafslo 6.7.1869 med Martha Dorthea Hermundsdotter Hillestad frå Sjøtun. Ho var fødd i Hafslo 7.10.1838, men døydde etter barselseng på Moen 5.3.1876. Magnus Tvedt kom til Solvorn som lærar og kyrkjesongar kring 1868,¤¤¤¤¤ (kva år kom han hit?)og parfolket busette seg i Sjøtunmoen der Magnus vart buande til han¤¤¤¤¤ (kva år? - før 1884!)flytte som enkjemann til Tvedestrand. Han gifte seg att¤¤¤¤¤ (dato og stad for andre vigsli hans?)med Mathilde Johansdotter Huun, opphavleg frå Bergen, men oppali som fosterdotter hjå farbroren Christian Johanson Huun på Sjøtun i Hafslo. Ho var fødd i Bergen 20.5.1845, men arbeidde sidan på bui hjå farbroren til ho flytte til Tvedestrand.¤¤¤¤¤ (seinare lagnad for Magnus og Mathilde? – budde 1900 på Sletta, Nes jarnverk i Tvedestrand – sidan??)¤¤¤¤¤ (dato og stad for dødsfallet hans?)¤¤¤¤¤ (dato og stad for dødsfallet hennar?)Magnus fekk fire born, alle frå første ekteskapet, alle fødde og dels oppvaksne her i Solvorn: 1. Robert Wilhelm, kjend som Wilhelm Magnusson Tvedt, fødd i Hafslo 28.1.1870,¤¤¤¤¤ (nemnd i Tvedestrand 1884 - elles ukjend! – opplysningar om han og huslyden hans?) 2. Herman Schak Magnusson Tvedt, fødd i Hafslo 25.8.1872,¤¤¤¤¤ (nemnd i Tvedestrand 1884 – elles ukjend! . opplysningar om han og huslyden hans?) 3. Martha Margrethe, kjend som Margretha Magnusdotter Tvedt, tvilling (fødd og død 1876). 4. Martha Dorothea Magnusdotter Tvedt, likeins tvilling (1876-1948), vart gift med landhandlar og enkjemann Samuel Olson Moe på Sjøtun i Hafslo (bnr. 17) (1861-1946).~~~~~~~~~~~~~~~~~~Yngste dotteri vart truleg oppali i Hafslo og vart altso buande her. Men dei to eldste sønene er førebels heilt ukjende; ikkje finn eg dei i FT1900 heller!Er det nokon med lokal kunnskap i Tvedestrand som kan hjelpa meg med ytterlegare detaljar om denne huslyden?Eg takkar so hykje på førehand for hjelpi!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Jeg skal se hva jeg kan finne, Lars. Magnus Tvedt var lærer på Næs jernverks skole - og begge min fars foreldre var hans elever der. Akkurat nå ser det dessverre ut til at de skanna kirkebøkene ikke er tilgjengelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Oddbjørn for lovande svar! Eg krossar fingri og vonar det beste...Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Jeg kan jo i hvert fall foreløpig nevne at det står en del om Magnus Tvedt i boka _'Det var hardført'. Arbeidarminne frå Næs Jernverk_ av Lasse Trædal (Næs Jernverksmuseums skrifter nr. 2, 1997).Forfatteren har bl.a. intervjuet gamle verksarbeidere, som også forteller om skoletida si rundt 1. verdenskrig - og da hadde de Magnus Tvedt som lærer. Det kan se ut til at han var nokså 'spesiell'. Han blir blant annet beskrevet slik (på Næs verk-dialekt):'Det var ein voldsom svær kar altså. Han hadde hender....je det e litt drøyt, men han hadde omtrent som to av mine. Det var som skoffebla'er, me kalte det skoffebla'er....snøskoffer'.Og de pedagogiske metodene hans kunne det visst være så som så med:'Men du veit han va'kje go lærer ser du - han var for gammel. (...) Me hadde ikkje meier enn halle forklaringa for han. Me rakk aldri meier. Me måtte ha det opp igjen for presten det der altså. (...) I forklaringa hos Tvedt stoppa me mest på Gideon og Jefta og Samson. Me kom'kje lenger'.Men informanten legger forsonende til:'Nei stakkar. Men e har'kje nåe vondt å seie om han'.------------------Det blir også sagt noe om hans videre skjebne. Nå er jo dette muntlige opplysninger fra folk som selv var bortimot 90 år da de fortalte dette til Trædal, så enkelte detaljer må en vel ta med en klype salt. Den ene informanten hevder at Magnus Tvedt flyttet fra Næs verk til Bergen da han var rundt 75 år - det vil vel si rundt 1920/1921?La meg sitere litt igjen:'Når han kom bort der te Bergen, då var han 75 år. Og der var han kirkesanger te han var 85. Men då veit du dei spelte den eine, så sang han den andre. Han begynte å tulle, og då blei det slutt altså. Åssa blei han over 100 år!'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Alle de tre barna som vokste opp, ble konfirmert i Holt kirke: Robert Wilhelm 5. oktober 1884, Herman Schak 9. oktober 1887 og Marta Dortea 4. oktober 1891.Ved Robert Wilhelms konfirmasjon er det føyd til et par kommentarer i ettertid, som sier noe om hans skjebne: 'tilsøs 1886' og '(død, markert med kors) paa søen, overbord'. Jeg tolker det slik at han var til sjøs (ant. som førstereisgutt) i 1886, og at han da falt overbord og druknet.Lenke til Robert Wilhelms konfirmasjon (se nr. 21):Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Jeg kan ikke finne Magnus Tvedts innflytting til Holt, men den må jo ha funnet sted en gang mellom 1876 og 1884. Det ser ut til at søstera hans er flyttet med, sannsynligvis for å ta seg av barna. Hun bor fremdeles i Magnus Tvedts husholdning på Næs verk i 1900: Jakobine Wilhelmine Tvedt, f. 1831 i Alversund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Oddbjørn for mange nye flotte opplysningar! Eg er imponert!Eg les med stor hugnad om Magnus Tvedt sine ''eigenskaper'' som lærar og om korleis han på sine eldre reiste attende til Vestlandet, og eg fann han avliden i Solvorn i Hafslo 4.9.1946, altso vel 100 år gamal! Truleg kom han attende for å bu hjå dotter si der.Dødsmeldingi hans fortel oss at berre dotteri Martha då levde. Det vil seia at ogso sonen Herman Schak må vera avliden i ung alder.Elles er det òg eit mysterium kvar det vart av Mathilde? Eg kan ikkje sjå at ho døydde korkje i Bergen eller i Hafslo...Nok ein stor takk til deg, Oddbjørn, for hjelpi so langt!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Jeg skal se om jeg finner Mathilde død i Holt. Det er vel ikke usannsynlig at han flytta heim til Vestlandet som enkemann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingeborg Fløystad

Magnus Tvedt ble tilsatt som lærer ved Næs jernverks skole fra 20 august 1882. Han var da en lærer med 15 års praksis og kom fra fabrikkskolen i Salhus ved Bergen. (Se min artikkel Skolen ved Næs jernverk - en av landets eldste fastskoler, i Aust-Agder Arv 1996, Arendal s. 50)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Ja, se der fikk du svært konkret informasjon, Lars.Jeg har foreløpig ikke funnet thilde død i Holt - og heller ikke sett flere spor etter Hermann Schack. Magnus Tvedts eldre, ugifte søster - Jakobine Wilhelmine Tvedt - er imidlertid død i Holt (Næs verk) av lungebetennelse 19. januar 1911.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Oddbjørn og Ingeborg for nye flotte opplysningar! Då kan me slå fast at Tvedt-huslyden flytte til Holt i 1882, og nytt er jo òg at dei ei tid må ha butt i Salhus før dei kom so langt... Altso var Magnus lærar i Holt i bortimot 40 år, lenge nok til at historiane kring han hadde rikeleg tid til å mognast...Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Det kan vel faktisk se ut til at Magnus Tvedt også hadde med si gamle mor til Næs verk, for det må vel være hun som er registrert død i Holt i 1889:Død 25. mars 1889, begr. 3. april - Karen Dortea Tvedt, f. Jakobsen, enke efter Kirkesanger Tvedt, f. 1806, bopæl Næs Verk.Her er registreringen i kirkeboka:LenkeOg ifølge DIS gravregister skal hennes, så vel som Jakobine Wilhelmine Tvedts, grav fremdeles være å se på Holt kirkegård. De ligger ved siden av hverandre. Mathilde Tvedts grav er imidlertid ikke der, og siden jeg heller ikke har funnet henne død i Holt, må vel det bety at hun levde ved flyttinga til Bergen ca. 1921.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Her er en brikke til i puslespillet:Hermann Schack Tvedt er meldt flyttet til Bergen 14. oktober 1887 - altså bare noen få dager etter konfirmasjonen:Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Oddbjørn for nye brikkar til puslespelet mitt! Det var spennande å sjå at Hermann Schak flytte til Bergen, men det hjelper oss ikkje so mykje førebels. Han er ikkje avliden i Bergen, og ikkje heller er han i Bergen 1891. Kanskje han òg fór til sjøs? Kven veit...?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.