Gå til innhold
Arkivverket

[#77166] Holst i Holmestrand og Tønsberg med inngifte Kierskou


Gjest Jon Erik Berg-Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jon Erik Berg-Hansen

Har noen opplysninger om disse utover det som finnes i utgitt historie om Holmestrand og Tønsberg. Spesielt interessert i slektas påståtte opphav i Randers på Jylland (Thomes/Thomas Rasmussen Holst f.ca.1634 og inngifta damer 1:Maren Rude(Rudde)ca.1657-1721 (foreldre: Jens Rude og Ane Jacobsdatter Skouby),g. Rasmus Thommessen Holst. 2.Bergithe Knudsen(datter) 1739-1817,g. Andreas Jensen Holst. 3.Ingeborg Marie Olsdatter Kiersgaard f.ca.1764,g.Jens Andreassen Holst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anders Holtvedt Andersen

Hei, jeg ser vi forsker på samme slekt her. Da jeg startet leste jeg i et leksikon som jeg nå har pakket vekk på grunn av oppussing, hvor de forskjellige Holst-slektene kom fra, og jeg mener å huske noen av disse navnene over var nevnt. Jeg antar Holst navnet kommer fra Holstein som tidligere var danskt område. Legger ved en link der trolig både far, bestefar og oldefar til min tippoldemor Johanne Mathea Holst er med: LenkeHadde vært fint om du sendte over maleriene vi snakket om på telefon i dag til e-post adresse: anand@online.noMvh. Anders Holtvedt Andersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.