Gå til innhold
Arkivverket

[#77173] Info, Herman Andersen, Brønnøy far til uekte barn Anders Hermansen Måsøy


Gjest marianne elea haugen
 Del

Recommended Posts

Gjest marianne elea haugen

Leter etter info om Herman(d) Andersen fra Brønnøy. Har funnet 2 stykker: Hermand Andersen f.1789 Herman Andersen f.1771 Moren til Anders H het Abel Holmgreen, og Anders ble født i Måsøy. Tror det er mest sannsynlig at faren er Hermand f.1789, men er ikke helt sikker.(faren er beskrevet som 'ungkar', og Herman f.1771 var gift i 1801) Lurer på om noen vet noe om denne Herman(d); hvordan/hvorfor/når han dro til Finnmark etc. Ingen av disse to er registrert i 1865.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Herman Andersen f. 1789 g. 1816 og d. 1839. Bosted var Lund i Brønnøy.Hva kan du si meg om Anders H.? Naar ble han født?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Herman Andersen fra Sømna f. 1768 d. 1833 gift 1797 Anne Martha Andersdtr. Mardal. Bosted Traelnes Brønnøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Jeg ser Anders Hermansen f. 1815 i Maasøy. Ved militaer ruller er det ingen Herman Andersen paa Salhus (hvor Herman var ifølge Anders sin daap). Herman var heime paa Lund i 1814. Men Lund er naer Salhus og han er det eneste HA det kan vaere.Vet du mer om Anders Hermansen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Kvalvik

Far til den Anders Hermansen som ble født på Måsøy (født 02.04.1815-død 09.01.1869) var Hermand Andersen fra Salhus i Brønnan-født 1789. Hermand var gift med Abel Katrine (Cathrine) Holmgreen. Foreldre til Hermand var Anders Johansen, født i Lund 16.02.1763, og Anne Margrethe Hermannsdatter-født 1761.Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marianne elea haugen

Tusen takk for hjelpa : ) Var NESTEN sikker på at det var Hermand f.1789, men tenkte jeg sku spørre noen uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Innlegg 5. Anders var gift med Abel Katrine Holmgreen som var enke etter Anders Knutsen (g. 1806 Hammerfest). Anders d. 1869 og g. 1836 Masøy med Siri Thomasdtr. Bosted Kragenes Masøy. Det er hva jeg har na.Herman d. 1839 i Lofoten og ble begravet i Kabelvaag. Han g. 1816 Maren Pedersdtr. Kjølsøya Brønnøy. De hadde 6 barn og bodde paa Lund i Brønnøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Vigdis Varhaugvik

Kjell Kvalsvik: Ang innlegg nr 5. Vet ikke at Hermand var gift med Abel, kan du fortelle mer om det?Margaret. Innlegg nr 7: Anders var ikke gift med Abel, hun var hans mor.Dette er også min slekt, har opplysninger ang slekta dersom noen er interessert! Se ellers debatt nr 78821 og 78869, samme fam.Mvh Vigdis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Om inlegg nr. 7. Vet ikke hvorfor jeg skrev Anders var gift med Abel. Tenkte om Anders Knutsen som hun ble gift med i 1806. Jeg svarte paa inlegg nr. 5 der.Takk for alt dette! Det er i god tid for bygdeboka for Brønnøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Kvalvik

Svar på innlegget til Vigdis Varhaugvik-nr.8 Må bare beklage at jeg ga deg feil opplysning,Hermand var IKKE gift med Abel. Her har det tydeligvis gått litt fort for seg. Bare for ordens skyld,så er etternavnet mitt Kvalvik.Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Varhaugvik

Hei Kjell Kvalvik, unnskyld at jeg brukte feil navn, blir lett en annen person med en s der den ikke skal være:-)Takk til alle som har vært med debattene ang Hermand og Anders, fikk mange nye opplysninger. Ikke ofte jeg har fått så mange nye opplysninger uten å ha spurt om hjelp.Ha en fin kveld alle gode hjelpere. Mvh Vigdis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Varhaugvik

Thanks to Ron Berg-Iverson for all the information from you. Very interesting. Who are your grandparents?Vigdis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ron Berg-Iverson

Margaret,I meant that Abel and Hermand never did marry Vigdis ( 13 ) my grandmother came from Bronnoy and my grandfather from Ånstad,Andorja,Ibestad. Ron

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Varhaugvik

Ron. I think the link you added in post No. 10 was your family?I've looked at what you set out and found interesting things there. We could then have been in the family! What are your sources?Thank you. Vigdis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.