Gå til innhold
Arkivverket

[#77176] Var finner jag Inflyttedes, Attester. Vad är Kobro?


Gjest John Forslund
 Del

Recommended Posts

Gjest John Forslund

Inflyttede i Röros 1871. /515) Reg,nr 5. 14 febr. Olof Olsson och Marthe Larsdr. De har attester med sej, Olof fra Karlstad 1869-05-07, Marthe fra Kobro 1871-02-06. Var hittar jag och kan läsa dessa. De har infomation som jag behöver. Vad är Kobro, en person eller en by? Tack för hjelp, med vänlig hälsning John.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John Forslund

Tack Else Rustad och Michael Moum för svar. Lenken har jag hittat tidigare, men de inflyttede brukar ha ett Flyttningsbevis med sej, han fra Karlstad i Värmland av Presten V.Cöjen, hon fra Presten Kobro,(iVang ??) som ni har gett svar på. Flyttningsbevis eller Attest, har mer information. Oluf Och Marhte kommer ifra Christiania till Röros,som ni sett. De kommer fra Gamle Aker 1870-1878, Nr: 12 där de Vigdes 10-04-1871 lysningsdage 12-19-26 mars. Men jag finner inte när de flyttade in, eller ut. Hälsn. John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John Forslund

Tack för hjälpen Michael Moum. Vigseln i Röros var till god hjälp, nu är jag åter rätt. Misstag är nog vanligt i sök efter personer, då namn, årtal är lika, resten har jag rätt, även före Olofs resa till Norge och återflytt till Sverige. Tack, kanske jag återkommer senare, nu har jag inte tid förrän mittten av april. Vänlig hälsning John.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.