Gå til innhold
Arkivverket

[#77187] Dåp Dovre ca 1803 ?


Gjest Helge Hålåsæter
 Del

Recommended Posts

Gjest Helge Hålåsæter

Vi leter etter mulig/eventuell dåp til Kari Hansdatter Brennen i Dovre (Lessøe) ca 1803. MULIG/EVENTUELLE foreldre kunne ha vært Hans Hansen og hans kone Anne Olsdtr. transkriber ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Jeg baserte meg på alder 23 ved ekteskapsinngåelse i 1826. I FT 1801 er hun 3 ! Jeg oppdaget det først nå. Unnskyld ! Har selv nå prøvt å tråle 102-04 uten resultat. Naturligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Hopper vi fram i livsløpet, så finner vi det ekteparet på husmannsplassen Høiaasen, Throndenæs kommune i Troms. De oppgav da å være 60 år gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Jeg søkte i 1865 for Troms og da Throndenæs kommune, deretter født børjar på Les, gard Høiaasen. Hvis jeg likevel la ut lenke der, så var jo saken løst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Bjerkevoll

Arkivnett Oppland har jo gode søkesider for døpte i Lesja http://www.arkivnett.ol.no/index.php?id=178Finner ikke noen Kari Hansdtr med foreldre Hans Hansen og Anne Olsdtr der. En Anne Olsdtr Belden f 5/8 1798 med foreldre Hans Hansen og Anne Johansdtr finnes derimot i kirkeboken. Denne familien er ikke på Belden Lesja i 1801.Kan det være en mulighet for at det er disse som har kommet til Brennen i 1801 og at farsnavnet til Anne er feilskrevet enten i kirkebok eller i folketelling?Ser også at en bidragsyter på Family Search har denne med samme fødselsdato knyttet til Brennen:Kari Hansen Pedigree Female -------------------------------------------------------------------------------- Event(s): Birth: 05 AUG 1798 Brennan, Lesja, Oppland, Norway Christening: Death: Burial: -------------------------------------------------------------------------------- Parents: Father: Hans Hansen Family Mother: Anne JohannesenMen kan dette være den samme som er gift i Vågå med 6 års forskjellig alder oppgitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Bjerkevoll

Ser at jeg i 2. linje har skrevet Anne Olsdtr Belden f 1798. Det skal selvsagt være Kari Hansdtr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Helge B. Jeg tror absolutt du har noe for deg med Belden (Belle på Lesja). Også Hans med foreldre Hans Hansen og Anne Olsdatter finner vi der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Helge B., Spørsmål om alder er relevant (men ikke utenkelig). Jeg er ikke særlig strid på noe, men har bare snoket litt rundt på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.