Gå til innhold
Arkivverket

[#77194] Adolf Olsen Schrøder


Gjest Inger-Marie Næsset
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger-Marie Næsset

Kan noen hjelpe meg å finne Adolf som konfirmert.Lenke Jeg leter og leter finner ham som gift først med Anne Petrine Kristoffersdatter. (nr. 55) og siden som gift i skåtøy 27.11.1887 med Inga Marie Larsen (Andersdatter). Jeg klarer ikke å finne disse som døde og heller ikke Adolf som konfirmant. Dersom noen kan hjelpe meg så vil det føles som et kjempestort og godt påskeegg.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen hjertelig takk for hjelpen.Nå skal jeg lete videre etter hans søsken her.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Lurer nå virkelig på hvor Adolf og Inga Marie ble av. De giftet seg i 1887. (nr. 21)www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5993&idx_id=5993&uid=ny&idx_side=-267Dersom noen kan komme med opplysninger hvor det ble av disse menneskene blir jeg kjempeglad.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Ser nå at det skjedde noe rart med den siste lenken min. Her prøver jeg igjen: Lenke De står som gifte nr 20 gift i Skåtøy 1887.Stor påskeklem fra Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J  Engmo

Er du sikker på at det ikke ble feil dette? Inga Marie Andersdatter blir ifølge lenken din gift med en Ingebrigt !! Lengre ned står det på nr.22 :Adolf Andreas Olsen og Live Helene Halvorsen,men vet ikke om det er den Adolf du er på leting etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen takk for hjelpen.Nå skal jeg lete videre for å finne disse barna født i Skøtøy, men skjønner nå hvorforjeg ikke finner de som døde i Skåtøy/Telemark.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Halvorsen

Familien (nr 13-17) ankom Boston 19 juli 1911 m/ SS Francania fra Liverpool og skulle til sønnen Gustav Schrøder i N(ew) H(ampshire).

bilete9025.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen hjertelig takk for hjelpen.Nå skjønner jeg hvorfor jeg ikke fant dem som døde i Skåtøy.Dette var bare helt fantastisk.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Halvorsen

Jeg har en oversikt som viser endel generasjoner Schrøder i Holmestrand inkludert røttene til Adolf Olsen Schrøder. Oversikten er utarbeidet av Gunnar Graarud og finnes i hans verk ’Holmestrandiana’. Hvis du er interessert i denne oversikten, kan du sende meg en kort mail til kjellathalvorsendotcom, så kan jeg returnere den til deg.For meg har oversikten vært et godt grunnlag for videre sjekk av primærkilder !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Til Kjell vil jeg si at jeg er kjempeglad for hjelpen. Jeg har nå sendt deg en mail.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Halvorsen

Det kan se ut som alle etterkommere etter Adolf Olsen Schrøder, med unntak av Karl, dro til Amerika for å prøve lykken. I tillegg til de 3 som reiste sammen med ham og kona i 1911 og sønnen Gustav som hadde reist i 1901, hadde sønnen Conrad emigrert i 1903 og datter Louise reist i 1908. Her Conrad, 61 år, som i 1942 ble forberedt på krigsdeltakelse

bilete9054.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Jeg sitter idag og lurer på hva som skjedde med de to førstedøtrene til Adolf og Anne Petrine, Ovidia Marie og Gunhilda Kristine. Jeg har funnet dem som konfirmerte i Skøtøy og Levang. Fant også Anne Petrine som død i Kragerø i 1896. Nå leter jeg etter Inga Maries første mann som død.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.