Gå til innhold
Arkivverket

[#77207] Juliane Marie Jensdatter bor 1801 i Rødøy?


Gjest Hans Egil Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Egil Hansen

Jeg jobber stadig videre med nye grener i Ursin familien.Denne var ganske vanskelig: [url="http://trekilen.com/slekt/toril4k/sida7/h___fwr7.htm>LenkeKort forklart er det Juliane Marie Jensdatter. Datter av Jens Eliseusen.Jens Eliseusen er død før 1801, konen hans er ukjent. Faren er den kjente Eliseus Bentsen født 1719 Steine, Hol gift med Rachel Ursin Jensdatter født 1724 død 1813Jeg er litt usikker på hvor trekilen.com har det fra at Juliane bor i Gjershamn, Rødø prg. men det kan være ved Eliseus Bendsen sin død i 1801. Da skal imidlertid faren Jens Eliseusen være død.Imidlertid så finner jeg en Julianne Ursin Jensdatter som bor på Rødøy, men hun oppgis å være født i 1826. Så jeg får ikke helt kabalen til å gå opp på henne.Noen som har noen tips?Her er hun forresten på geni.com:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Egil Hansen

Det ser ut til å være en feil på Trekilen.com - det er ikke ofte.Kilden ser ut til å være Ole Danielsen sitt enorme skifte fra 1853 (fire sider med navn)Juliane Mari Jensdatter er oppgitt som Brorsønnedatter. Så da må jeg lete videre etter en Jens som er sønn av en bror av konen til Ole Danielsen - hun heter forresten Maren Malene Eliseusdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.