Gå til innhold
Arkivverket

[#77210] Gustav Adolf Lindblad Hall og Andrea Elisabeth Olsen Hamdal


Gjest Per Oluf Nordli
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Oluf Nordli

Han var født i Danmark 03-10-1887 og hun 05-10-1884. Er det noen som kan fortelle meg noe om hans forfedre eller noe om etterkommere. Hvor/når giftet de seg, hvor bodde de og hvor/ når døde de. Jeg vet at de har bodd i Oslo, men ikke hvor. Mange kirkebøker å lete i. Håper noen kan hjelpe meg.HilsenPer Oluf Nordli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Oluf Nordli

Andrea er født i Dybvåg, det er korrekt, og hennes far, Johan født 17-11-1834 kom fra Sverige. Tok ikke med dette da det var Gustav Adolf jeg egentlig var ute etter å finne noe mer om, for Andrea sin morside kjenner jeg tilbake til ca, 1700, farssiden er mindre kjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Norges håndverkere utgitt 1938:Gustav Nielsen Hall, malermester, Skøyen, f.4-10-1887 i Aalborg, Danmark. Foreldre: Jens Nielson Hall og Helena Lindblad.Læretid og aftenskole 4 år, svennepr. i Skagen 1906, arbeidet i Tyskland og Sverige, hos Carl Vaagaard i Oslo 1909-16, egen forr. fra 1-8-1916. Medlem av Aker Håndverkerforening, sekretær i Akers Malermesterforening.Gift 19-8-1915 med Elisabeth Hamdahl. Foreldre: Johan Hamdahl og Maren Lovise Pedersdtr. 2 sønner. 'Som svend fulgte jeg den gamle håndverksskikk: å gå 'på valsen' fra by til by for å se og lære nytt. Jeg skulde ønske de unge kunde gjøre det samme nu'. - Særinteresser: Fotball, bryting, kunst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Oluf Nordli

Tusen takk til Carsten Schanche for disse opplysningene, dette har jeg brukt mye tid på å finne ut av, så nå skal jeg forsøke litt mer i Danmark. Vet du om Helena er Dansk ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Oluf Nordli

Tusen takk til Carsten Schanche for disse opplysningene, dette har jeg brukt mye tid på å finne ut av, så nå skal jeg forsøke litt mer i Danmark. Vet du om Helena er Dansk ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Oluf Nordli

Takk for all hjelpen, det var flott. Hvordan fant du på søke på Frogner? Du vet ikke tilfeldigvis hvor barna er døpt? Sven Hall født 03-04-1916 og Asbjørn 09-10-1917. Begge skal være født i Oslo, men jeg vet ikke hvor. Har lett i veldig mange kirkebøker, men har gitt opp. Sven er gravlagt i Nøtterøy 22-06-2006, og Asbjørn er gravlagt på Ullern 05-12-2000.HilsenPer Oluf Nordli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Hennes bosted var Bygdøy allè`som hører til Frogner. Hans bosted er Ebbelsgt. som hører til Jacob. Kanskje barna er døpt der.Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.