Gå til innhold
Arkivverket

[#77214] slekt i Egersund


Gjest Grethe Elise Paulsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Grethe Elise Paulsen

jeg søker opplysninger om min oldemor Amalie`s søsken. De het Reier.f.1855, Anna.f.1858, Tobias Bertinius.f.1860, alle med Torstensen til etternavn. Deres far var Torsten Johnsen skomaker i Egersund, mor Berte Serine Reiersdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gaute Klepp

I flg. FS ble Hanna Anora Tharalsen født 10 may 1893 i Chicago, Cook, Illinois. Foreldrene var Hans Tharalsen (30 år) og Anna Thorstensen Tharalsen (33 år). Begge foreldrene har Egersund, Norway som fødselsted. Likeså ble Teresi Tharalsen født 17 feb 1895 i Chicago, Cook, Illinois. Nå er Hans (37 år) og Anna (36 år). Nå er utfordringen å finne noe bevis som knytter denne familien nærmere. En Hans Taraldson fra Netland, Egersund, født 20 mar 1863, er oppført som gift i Amerika iflg. Ancestry.com, men ikke hvem med. Jeg klarer ikke å finne familien i Census for USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Elise Paulsen

nå har jeg sjekka kirkebøker for Egersund for å finne eventuelt vielse til Anna. Jeg finner henne ikke, men jeg har funnet riktig Reier tror jeg. I såfall giftet han seg med Sofia Olava Omundsdatter.Prøver å se om jeg kan finne dem igjen som foreldre under døpte. Det bør jo være mulig å finne Anna`s vielse også, men hvis det er den riktig Anna du har funnet i Chicago kan de ha giftet seg der, og da vet ikke jeg hvordan man finner ut av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Elise Paulsen

Lurer på om jeg rett og slett har funnet Anna!Hun står som 'fattigunderstøttelse patient' i folketellingen for 1875,så jeg sjekka døde.Her fant jeg en Anna Torstensdatter som døde i 1876 av tæring,fødselsår og bosted passer med 'min' Anna. Min oldemor Amalie, altså Anna`s søster fødte en datter 2.08.76 som het Anna, oppkalt etter Anna som døde i juli samme år! Da er det bare å finne ut hvor det ble av brødrene :) Takk for hjelp så langt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.