Gå til innhold
Arkivverket

[#77215] Hva hente med Jacob Andreas Nilsen og Andrine Sofie Absalonsdatter?


Gjest Per Aase Andresen
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Aase Andresen

Hva hente med Jacob og Andrine?Margrethe Knudsdatter Tveiterås født i januar 1790 på Tveiterås i Fana prgj., giftet seg 04. juli 1824 med Jacob Nilsen Sælen. (I Fanaboken står han opp som Jacob Laksevåg). De fikk 3 barn, hvor av den yngste var Niels Jacobsen Ortun, eller Aartunen som det står i kirkeboken. Niels var født 04. februar 1832, og døde 04 mai 1897 i Nordnesveien 8 i Bergen, gravlagt 10 mai 1897 i Bergen.Han giftet seg 29 januar 1860 i Askøy sogn, med Anne Henrikke Fredriksdatter, f. 16 april 1823 i Fana prgj, døpt 18 april 1823 i Fana kirke, død etter 1900. (I KLOK A1 står hun oppført som uegte barn, Ane Henriche).Anne og Niels fikk ett barn Jacob Andreas Nilsen født den 19 februar 1863 i Rode 5-108 på Nordnes i Bergen, døpt 02 april 1823 i Nykirken, konfirmert 28 april 1878 i Nykirken, død etter 1920.Jacob giftet seg 30 januar 1887 i Korskirken med Andrine Sofie Absalonsen, f. 18 mai 1857 i Aarstad sogn, (datter av Absalon Absalonssen Raa og Ingeborg Andersdatter Steinsland), døpt 14 juni 1857 i St. Jørgen hospitalkirke, konfirmert 07 april 1872 i Domkirken.I 1900 bor Jacob sammen med moren Anne i Nordnæsveien 8. Andrine er ikke nevnt.Spørsmålene mine blir derved1. Vet noen hva som skjedde med Andrine Sofie? 2. Fikk Jacob og Andrine noen barn sammen 3. Når døde Jacob?Er takknemmelig for noen tilbakemeldinger. Med vennlig hilsenPer Aaase Andresen e-post peraase.andresen@hjemme.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Aase Andresen

hei Oddvar. Takk for god hjelp, og takk for info vedr nettsiden til registeringssentralen hos UiT.mvhPer Aase

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Aase Andresen

Hei igjen Oddvar.Jeg har registert at den Jacob jeg søker har adresse, ihht adresseboke for 1920, Nordnesveien 8 i 1920. Men ikke i 1925 utgaven av adresseboken.Jeg skal sende arkivforum et spørsmål omkring dette. Atter en gang skal du ha takk.Per Aase

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bergesen

Hei, jeg finner Jacob Andreas Nilsen borgerlig gift 19/3-1902 med Kornelia Agnete Simonsen. I 1912 i Bergen bor de i Nordnesveien 8, da er Cornelia oppgitt født i Bergen 22/11-1865, en Cornelia Nilsen er død i Bergen 17/2-1935, du kan jo spørre om Digitalarkivet om skifteopplysninger om henne. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.