Gå til innhold
Arkivverket

[#77227] Vielse 1776 i Vestre Aker - Maria Knudsdatter Honning


Gjest Kathe Tove Røed
 Del

Recommended Posts

Gjest Kathe Tove Røed

Iflg. Pilotsøk på Fam.S. ser jeg at Maria Knudsdatter Honning blir viet til Christopher Jensen i Vestre Aker 14.8.1776. Dette er tydligvis ikke digitalisert - er det noen som har tilgang på det stoffet? Jeg vil tro det dreier seg om Inger Maria Knudsdatter Haaning/Honning f. 1749. Kan noen bekrefte dette - gjerne opplyse hva som står i krk.boka.På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore S. Falch

Vestre Aker menighet ble opprettet ved delingen av Aker prestegjeld i 1861, så kirkelige handlinger i 1776 herfra vil du finne i kirkebøkene for Aker. (Jeg har kikket raskt gjennom trolovelsene i ministerialboken for Aker 1765-1785 og også i forlovererklæringene 1774-1778, men ikke funnet dette paret gift 14.august 1776 i Aker.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathe Tove Røed

Det var nok akkurat den samme erfaringen som jeg har gjort, men takk for en hyggelig tilbakemelding! Iblandt lurer jeg på hvor F.S. får opplysningene sine fra,men vi tar ikke den her og nu - det har vært fundert i bøtter og spann tidligere.Da er det nok bare å brett opp armene og sette igang å lete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathe Tove Røed

Tusen takk !!Jeg fant den der jag også, men det var ikke mange nyheter å hente derfra.Det ser ut til at det står at han er Corporal og at det er begges første vielse?? Vet du om det er Inger Maria det rør seg om - det virker som om du vet endel om denne slekten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.