Gå til innhold
Arkivverket

[#77234] Barbro Andersdatter f. ca 1790 Gildeskål


Gjest Else Lilfuhr
 Del

Recommended Posts

Gjest Else Lilfuhr

Barbro Andersdatter f. ca 1790 Gildeskål, gift med Anders Persen f ca 1795.Her er hun i 1801 LenkeDe fikk Jens Olai Andersen f 06.10.1832 Finnes, Gildeskål.Noen som vet noe mer om Barbro og Anders?Else

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Det er skifte etter Barbro Andersdatter, Gaardmandskone, Finnæs i Gildeskål. Skiftet åpnet: 14/6 1864Formue: 100 - 2 - 18. Gjeld: 165 1 - 18. Falittbo.Jens Andersen, Finnæs i Gildeskål. Sønn av avdøde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Støver har Barbros familie, foreldre og søsken, men det går jeg ut fra at du har allerede.Hvis ikke kan jeg skrive opp det du måtte mangle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Lillefuhr

Takk skal dere ha. Knut Frode, får ikke opp linken. Jeg har ikke Noe av Støver, så jeg er mer enn gjerne interessert i hva som står der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Steinar Olsen

heipå skiftet etter Ole Andersen den 5/10-1844 på Femrits, så framkommer det at hans halvsøstre er arvinger.1. Anne Andersdtr g. m. Ole Thommesen2. Barbro Andersdtr g. m. Anders Pedersen Finnes3. Ellen Andersdtr 40 år bosatt i Mevik.Den Barbro Andersdtr du finner i Novik var gift 3 ganger, en av dem het Peder Andersen. og Peder Hansen Bruun.Barbro Andersdtr Finnes skiftes etter 14/6-1864 og sønnen Jens Andersen var eneste arving.klipp fra en database jeg fik en gang fra Oskar Berg, (Oskar er fra Sørarnøy)1802 Barbro Andersdtr K Finnes E Anders Erichsen og Margrethe JensdtrSiden det ikke finnes skifte i samlingen så klipper jeg ut de andre barna:1787 Jens Andersen M Finnes E Anders Erichsen Margrethe Jensdtr 1791 Ellen Andersdtr K Finnes E Anders Erichsen Margrethe Jensdtr 1793 Kirsten Andersdtr K Finnes E Anders Erichsen Margrethe Jensdtr 1795 Sophia Andersdtr K Finnes E Anders Erichsen Margrethe Jensdtr 1798 Anne Andersdtr K Finnes E Anders Erichsen Margrethe JensdtrSteinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Frode Hansen

Siden lenken ikke fungerte hos deg, her er utskrift fra kirkebøkene: 7. søndag etter Trinitatis (08.10.1797) Døbt B Anders af Storvig, Foreldre Peder Andersen Ane Olsdatter Faddere Nils Persen Dahl, Peder Jonsen Storvig, Mons Persen Foer, Ingebor Olsdatter Storvig, Beret Persdatter Storvig9 søndag etter trefoldighet (15.08.1802) Døbt B(arnet) Barbroe fra Finnæs Foreldre Anders Erichsen Margret Jensdatter, Faddere Ole Andersen Finnæs, Per Andersen Storvig, Elen Christophersdatter Grimstad, Berthe Christophersdatter Finnæs, Anne Christophersdatter.Hos Arvid Støver kan man finne denne informasjonen: Anders Pedersen Finnes født 08.10.1797 (A.S. bruker konsekvent født om den datoen det står i kirkeboken at de er døpt. Regner med at ikke alle i Gildeskål ble født på søn- og helligdager.) gift 20.11.1828 med Barbro Andersdatter, Finnes.Barn: Albricht Martinus Andersen, Finnes 10.11.1829 Ane Maria (Margr.) Andersdatter, Finnes 24.01.1831 gift Ektefelle Johan P. B. Østensen Jens Olai Andersen, Finnes 03.10.1832 Tollef Christian Andersen, Finnes 30.03.1834 Christoffer Johan Andersen, Finnes 06.09.1836 Michal Christian Andersen, Finnes 28.05.1841 Ole Andersen, 25.05.1845Per Andersen tjener Storvik, f. 1758 gift 01.09.1888 med Ane Olsdatter Kvarsvik f. 1768 død 09.04.1804, begravet 05.05.1804.Barn: Elen Pedersdatter f. 1786 Marit Pedersdatter f. 1795 Anders Pedersen Storvig f. 1797Ane Olsdatters foreldre var: Ole Davidsen Kvarsvik død 1760 skifte 09.07.1760 og Sara JensdatterSara finner jeg ikke noe om hvor hun var fra, når født eller foreldre.Ole Davidsens foreldre: David Pedersen Kvarsvik d. 1760 og Lisbeth Olsdatter Kvarsvik d. 1744.Anders og Margrete har jeg ikke funnet noen opplysninger om opphavet til hos Støver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heinår det gjelder Sara er det skifte etter hennes far Jens Haldorsen i Kvarsvik, 10/5-1760 (nr 11542) g. 2. m. Gjertrud Jensdtr, g. 1. m. Ingeborg Larsdtrhans barn er Ole gift, Lars g. i Kvarsvik, Sara g. i Kvarsvik og Barbro g. i med Hans Olsen, Morsdal. og Anne 1 år gammel fra andre ekteskap. Ingeborg Larsdtrs skifte 10/5-1753 på Kvarsnes, formue 104-0-14, gjeld 71-5-5.ifølge Ole Davidsens skifte 9/5-1760 og da er datteren Anna 1 år gammel, og for Sara var Hans Olsen Laugverge (Saras søstermann). Sara bodde hos sin fader ved skiftet.så til Ole Davidsens foreldre: David Pedersen Kvarsvik d. 1760 og Lisbeth Olsdatter Kvarsvik d. 1744.deres barn ifølge Lisbets skifte 14/9-1744 var Ole, Syneve og Dordi Davidsdtr/senI David Pedersens skifte 9/5-1760 tett etter Oles skifte blant Oles barn, datteren Anne oppgitt å være 10 år.av på samme skifte er David Pedersens barn, har de i tillegg fått med datteren Berit Davidsdtr, som tvilling til Dorte, de oppgis å være 37 år.håpr dettte var oversiktlig nok, hadde ikke de i egen database, for elers hadde jeg laget oversikten litt anderledesMye tyder jo på at Jens Haldorsen, Ole Davidsen og David Pedersen, har omkommet samtidig, siden skiftene deres foretas med bare dagers mellomrom.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.