Gå til innhold
Arkivverket

[#77239] Ole Danielsen Stene Hol sitt skifte fra 1853


Gjest Hans Egil Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Egil Hansen

Ole Danielsen er ett blankt ark for meg. Han var gift med Maren Malene Eliseusdatter.Når man slår opp på militærrullene får man en Ole Danielsen født 1777. Fødested 'Helgeland'. Han er der allerede i 1806.I 1801 er han imidlertid ikke der. Jeg har prøvd å se igjennom alle Ole Danielsen i Nordland, men det er noen stykker så det er en vanskelig jobb.Skifte til Ole Danielsen er særs omfattende. Jeg har gått igjennom det opp mot Frode Holta sin nettside og faktisk funnet noen av personene, men får det ikke til å passe sammen.Her er avskrift av Dis-Saltene sine skiftesider. Håper noen kan hjelpe meg - linkene er fra Frode Holta sin side.Karen Iversdatter, . Gift. Ektefelle: Peder Isaksen. Ole Danielsens arving. Fastersønnedatter Peder Isaksen, . Gift. Ektefelle: Karen Iversdatter. Ole Danielsens arving.Kirstine Pedersdatter, . Gift. Ektefelle: Torger Larsen. Ole Danielsens arving. Fastersønnedatter Torger Larsen, . Gift. Ektefelle: Kirstine Pedersdatter. Ole Danielsens arving.Karen Pedersdatter, Nedreleren. Gift. Ektefelle: Peder Olsen. Ole Danielsens arving. Fastersønnedatter Peder Olsen, . Gift. Ektefelle: Karen Pedersdatter. Ole Danielsens arving.Pernille Pedersdatter, . Gift. Ektefelle: Olaus larsen. Ole Danielsens arving. Fastersønnedatter Olaus Larsen, . Gift. Ektefelle: Pernille Pedersdatter. Ole Danielsens arving.Marith Sølfestsdatter, Kvitnæs. Ole Danielsens arving.Fastersønnedatter [url="http://www.slekt.net/tng/getperson.php?personID=I1444&tree=1>LenkeKaren Andersdatter, . Gift. Ektefelle: Anders ?. Ole Danielsens arving.Fastersønnesønnedatter! Anders, . Gift. Ektefelle: Karen Andersdatter. Ole Danielsens arving.Andrine Andersdatter, . Gift. Ektefelle: Johannes Iversen. Ole Danielsens arving. Fastersønnesønnedatter Johannes Iversen, . Gift. Ektefelle: Andrine Andersdatter. Ole Danielsens arving.Johannes Hansen, Stenhaug. Ole Danielsens arving. FastersønnedattersønnIver Hansen, Skjønsteen. Ole Danielsens arving. FastersønnedattersønnSilvester Hansen, Utskarp. Ole Danielsens arving. FastersønnedattersønnAndreas Hansen, Stenhaug. Ole Danielsens arving. FastersønnedattersønnKaren Hansdatter, Dilkestad. Gift. Ektefelle: Nils Pedersen. Ole Danielsens arving. Fastersønnedatter Nils Pedersen , Dilkestad. Gift. Ektefelle: Karen Hansdatter. Ole Danielsens arving.Malene Andrea Hansdatter, Storbjerka. Gift. Ektefelle: Nils Jacobsen. Ole Danielsens arving. Fastersønnedatter Nils Jacobsen, Storbjerka. Gift. Ektefelle: Malene Andrea Hansdatter. Ole Danielsens arving.Hans Christian Nielsen, . Ole Danielsens arving. FastersønnedattersønnAbelone Nielsdatter, . Ole Danielsens arving. FastersønnedatterdatterAnna Nielsdatter, . Ole Danielsens arving. FastersønnedatterdatterOle Isaksen, . Ole Danielsens arving. FastersønnesønnLars Isaksen, . Ole Danielsens arving. Fastersønnesønn Anna Bergithe Arntsdatter, Nersolvær. Kusine av avdøde. Gift. Ektefelle: Andreas Johnsen. Ole Danielsens arving. Lenke Andreas Johnsen, Nersolvær. Gift. Ektefelle: Anna Bergithe Arntsdatter. Ole Danielsens arving.Ole Arntsen, Mykkelbostad. Fetter av avdøde. Ole Danielsens arving. LenkePeder Arntsen, Løpsmark. Fetter av avdøde. Ole Danielsens arving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Egil Hansen

Jeg har sett på gårdene i skifte.De fleste av de ligger i Hemnes eller veldig nært hemnes. Jeg har lest en del i kirkebok for Hemnes og ser at feks så reiste de fra Drevvatn til Hemnes på Gudstjeneste.Jeg tror Ole Danielsen var født ca 1777.Jeg har prøvd å lese kirkeboken på Hemnes for 1777, men klarer ikke å finne noen Ole Danielsen. Er det noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heiDu finner Morfamiliene på Fjelldal og andre steder i Hemnes og også i Bodin. Det blir vel mye å legge inn her. solsen 3 ' broadpark.no så kan vi utveksle en del opplysninger både om Ursin og denne slekten.' erstattes med krøllalfa regner med at resten går greit.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.