Gå til innhold
Arkivverket

[#77241] tydehjelp


Gjest Anita Jensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anita Jensen

Kan noen tyde hva faddrene til Kaisa petrine her heter???LenkeOg faren, er det Nilsen det står der?? synes det sto en J innimellom der!Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald L. Bakke

Eg prøvar meg, men er ikkje sikker på alt:Faren er Peter Nilsen ( det som ser ut som j er s-en !)Fadderane er grdm (gaardmand) Ole Andersen Florvaagsøen, grdm. Sølfest Andersen, ( Østen ..... )?, Ole Jensen ....., .... Bert Andersdtr. ....., Pige Ingeborg Andersdtr ....Som sagt klarar eg ikkje alt - håpar det var ei hjelp!- Harald.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Jensen

Tusen takk, jeg Prøver...Er nemelig ute etter foreldrene til denne Peter, så hadde et håp om at kanskje de var oppført som faddere på noen av barna! det gjør de altså ikke...Ikke finner jeg gifte målet hans heller, så står bom fast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg fant denne Peter Nilsen og Kari Amundsdatter i 1875 Lenke Men ved dåpen til Ole står det at foreldrene var født i 1860 og 1862.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Nei, jeg prøver først å finne ut når Peter og Kari ble født slik at det blir lettere å finne vielsen deres. (De var foreldrene til Ole og Kajsa).Som du kanskje ser i (8) så finnes det muligens også et annet ektepar med samme yrkestittel, og som heter Peter N. og Kari A., men eldre? Jeg synes det er litt for mange tilfeldigheter, og lurer på om alderen er feil et av stedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Jensen

Her er litt av den infoen jeg har : Peter nilsson(Nilsen) født 22.12.1843(1844)Vermland/Arvika.Utvandrer til Norge.I 1873 (Usikker når) gifter seg med Kari Amundsdatter født.1854. De får barna: Niels kornelius f. 21.03.1875 Døpt 06.05.1875 i volda,Anna olivia f.23.12.1881 døpt 02.04.1882 i Bergen,Amund født.08.03.1883 døpt 10.06.1883 i Bergen, Keisa petrine Født 26.10.1885 døpt 29.11.1885 i Askøy, Ole Født 1888 i Askøy, og Agnes amalie Født 14.04.1890 døpt 15.06.1890 i Askøy. Peter Arbeidet ved Bergens banen fra 06.04.1899-01.11.1905(Jernbanearbeider).Jeg har prøvd å spore opp denne peter i sverige, giftemålet med kari, men uten hell. Jeg er ute etter hans opphav i sverige, men det er vist ikke mulig å få til! Hadde lagt denne saken på is i 2 år no, men prøver på nytt no :) Noen steder kommer det opp at peter var født i 1837, så blir liksom ikke klokere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

En Peter og Kari i 1900, og med barna Keisa og Ole Lenke Det kan nok se ut som det er de samme som de jeg fant i 1875 (8). Fødselsår 1860 og 1862 ser ut til å være feil i kirkeboka ved Oles dåp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Jensen

Datoene på foreldrene er nok feil ved oles dåp. Men på siste lenken du la inn (12), så nevnes også Agnes, hun var min oldemor, og kari og Peter mine tippoldeforeldre. Finner de mangen steder, men noe giftemål mellom kari og peter finner jeg ikke. Foruten at det står at de ble gift i 1873. Hadde håpet at navnene på foreldrene til peter skulle være nevnt der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Jensen

Datoene på foreldrene er nok feil ved oles dåp. Men på siste lenken du la inn (12), så nevnes også Agnes, hun var min oldemor, og kari og Peter mine tippoldeforeldre. Finner de mangen steder, men noe giftemål mellom kari og peter finner jeg ikke. Foruten at det står at de ble gift i 1873. Hadde håpet at navnene på foreldrene til peter skulle være nevnt der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Jensen

Datoene på foreldrene er nok feil ved oles dåp. Men på siste lenken du la inn (12), så nevnes også Agnes, hun var min oldemor, og kari og Peter mine tippoldeforeldre. Finner de mangen steder, men noe giftemål mellom kari og peter finner jeg ikke. Foruten at det står at de ble gift i 1873. Hadde håpet at navnene på foreldrene til peter skulle være nevnt der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.