Gå til innhold
Arkivverket

[#77250] Georgine Severine Hortensia Caroline Lovise Lyttichov viet 27 feb.1835 i Tune


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Viede nr. 15 side 308 : Georgine Severine Hortensia Caroline Lovise Lyttichov og Ole Gundroesen ble viet 27.februar 1835 i Tune , Østfold.Begge oppgis å være 21 år og således født ca. 1814.Hennes Far oppgis å være Lieutnant - står det Lyttichov eller Lyllichov ?Jeg håper noen kan hjelpe meg med å finne dåpen og opphavet til Georgine Severine Hortensia Caroline Lovise Lyttichov.Permanent Sidelenke : [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7499&idx_id=7499&uid=ny&idx_side=-160>LenkePermanent Billedlenke :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Denne lenken fra DIS Forum var til hjelp. Tusen takk. Denne damen ble født 23.02.1812 i Eidsberg/Trømborg av foreldrene løitnant Wulf Caspar Friedrich von Lûttichau og Christine Jørgensdatter Westerby.Men jeg kan ikke finne henne døpt i Eidsberg !Dette var underlig.Jan Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erlend Eriksen Mæhlum

Hei.Jeg er etterkommer av Georgines søster Caroline. Jeg har gransket denne slekten i mange år, men har heller ikke skrevet ned noe dåpssted for Georgine. Wulf Caspar Friderich 'Fredrich' von Lüttichau sine aner er beskrevet i danmarks adels årbok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest karl johnny sommer

Hei Jan - Du finner dåpen til blomsterbarnet,i Eidsberg 30 juni 1812. Eidsberg 1807-1814,side 30,ca midt på høyre sidedel.K J Sommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Tusen Takk. Nå må jeg finne ut om foreldrene. Wulf Lyttichov var vel født i Danmark etter det jeg forstår .Takk for fremragende hjelp.Gof påske !Jan Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erlend Eriksen Mæhlum

Hei. Den riktige stavemåten er Lüttichau. Ja, Wulf var født i Danmark. Onkelen til mormoren min var på slektsstevne der nede på 1920/30-tallet, sikkert på Lerkenfeld hvor Wulf var født.Hva er det du egentlig er ute etter å vite om denne familien?? Søker du for noen etterkommere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Det er forfedrene til Wulf jeg er ute etter.Kom over slekten og graver videre. Noen som vet noe mer om hans slekt ?Jan Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erlend Eriksen Mæhlum

Ja, du har funnet riktig far. I danmarks adels årbok er Wulfs aner på farssiden beskrevet 10 generasjoner tilbake. Mere jobb er det å funne noe om mødre/koner. Moren til Wulf var Christiana Augusta Louise Friis, datter av major Fredrich Christian Friis og Else Kierstine Louise von Schmieden. Friis-slekten er beskrevet i boken 'Slekten Friis fra Ribe gennem 400 aar' ved H.Friis.Petersen, Aarhus 1949.Til Jan Frode: Jeg kan godt skrive ned anene til Wulf Caspar Friderich her hvis du vil ha noe mer å gå etter.Jeg er også interessert i å vite mer om Lüttichau slekten, hvis andre sitter inne med info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Ja Mange takk Skriv ned anene. Skulle jeg komme over noe du ikke vet om legger jeg dette ut .Mvh Jan Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erlend Eriksen Mæhlum

Her kommer en rask oppsettning. Det har sikkert dukket opp flere opplysninger pga. lettere tilgang til kilder på nettet siden jeg skrev opp dette første gang. 1. Premierløyntnant, Wolf Caspar Friderich von Lüttichau. Født 1788 på Lerkenfeld. Død 1 Feb. 1831 i Fredrikshald. Gift 18. juli 1811 i Eidsberg med Christine Jørgensdatter Westerbye. 2. Premierløyntnant, Major av kavaleriet Christian Cæsar von Lüttichau. Født 3 juli 1745 på Lerkenfeld, døpt 18 juli i Vesterbølle, Rind i Viborg. Død 4 aug 1797 på Ørndrup, begravet 29 sept. I Vesterbølle. Gift 13. juli 1787 på Lerkenfeld med 3. Christina Augusta Louise Friis. Født 21 des. 1755 på Husum i Slesvig. Død 18 juli 1835 på Fredriksberg. 4. Generalmajor, Wolff Caspar von Lüttichau til Lerkenfeld. Født 3 Sept 1704. Død 24 mars 1765 på Lerkenfeld. Begravet 24 mai 1765 på Vesterbølle. Gift 24. mars 1731 i Aarhus med 5. Lucia Magdalena Ocksen. Født 24 aug. 1705 i Flensburg. Død 15 feb. 1775 på Lerkenfeld. 6. Major, Frederich Christian Friis. Født 1728 i Tønder. Død 1807 I Aalborg. Gift med 7. Else Kiersine Louise von Schmieden. Født 20. juli 1716 i Cotbus. Død 18 aug. 1798 i Randers. 8. Generalløyntnant av kavaleriet, Hans Helmut von Lüttichau. Født 1670 i Güstrov. Død 19 sept 1732 i Frederica, begravet 20 okt. Gift 28 feb. 1693 i Flandern, Spania med 9. Catherine Agnes de Lezenne. Født 1671 i Genev. 10. Biskop i Ribe og Aarhus, Johannes Ochsen. Født 5 Des 1677 i København. Død 13 jan. 1738 i Aarhus. Gift 9 jun. 1696 i Flensburg med 11. Anna Petersen, datter av en Flensburg rådmann. 12. Kjøpmann i Tønder, Friedrich Hansen Friis. Født ca 1700 i Villeslev. 13. Ukjent 14. Ukjent 15. Ukjent 16. Overhofmester, Wolff Caspar von Lüttichau, til Kmelen og Dieben. Født 1605. Død 1677 eller 28 juli 1680 (to ulike kilder) Gift med 17. Eva Maria von Öertz(en) af huset Roggow. Død 1673 eller 1693 eller 8 juli 1672 i Tense (tre ulike kilder). En internett kilde oppgir også fødsel til 18 aug 1636 og Gustrov, Tyskland. 18. Don Phillip Anton de Lezenne, af huset de Pigel 19. Marie Therese de Rempret. Spansk adel. 20. Silke og klæde kræmmer/ Kirkeværge og kirkeældeste St. Petri. Grunnlegger av kapellet, byrådspresident i København, Thomas Ocksen. Født ca 1624. Død 8 juli 1686 (61år, 7 mnd og 9 dager) Gift med 21. Elisabeth Thofall. Født ca 1633. Død 15 juni 1725. 11 barn. 22. Ukjent 23. Ukjent 24. Sogneprest/Prost Hans Mortensen Friis. Født 21 mai 1651 i Ribe. Død 29 April 1708 i Vilslev. Gift 29 sept. 1673 i Ribe med 25. Else Baggesdatter Suur. Født 21 Sept 1657 i København. Død 14 mai 1716 i Vilslev. 26-30 Ukjente. 31. Wolff Caspar von Lüttichau, til Düben og Kobershuin 32. Elisabeth von Zachewitz 62. Friderich von Lüttichau, til Kobershain. Død 1609 63. Amalie von Auerswald 124. Domherre og kansler, Wolfgang von Lüttichau. Til Kmelen. Født 2 jan. 1458. Død 1568 125. Chatarina von Polentz 248. Overhoffpresident Henrich von Lüttichau, til Kmelen. Død 1528. 249. Barbra von Pflung, af huset Zabelitiz. 496. Siegfried von Lüttichau, til Kmelen. Død 1496. 497. Catharina von Militz, af huset Zadel. 992. Friderich von Lüttichau, til Kmelen. Død 1442. Oldefaren til Siegfrid skal ha vært Henrich von Lüttichau.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.