Gå til innhold
Arkivverket

[#77272] Hafslo


Gjest Olav Revheim Martinussen
 Del

Recommended Posts

Gjest Olav Revheim Martinussen

De holdt til i Hafslo, Urnes, ekteparet Anders Olson Kroken og Kari Nielsdatter. Noen som vet hvem som var deres foreldre ? De hadde en datter som emigrerte til Amerika i 1893; Andrea (muligens brukte hun etternavnet Veberg - hun var født 1963 i Hafslo)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Andrea alias Andrena Veberg Throndson (1867-1951) var dotter av Anders Olson Veberg (Kroken) (1843-1931) og Kari Nilsdotter (1838-1923).Anders var frå plassen Sagi under Kroken i Hafslo og son av husmann Ole Christopherson Kroken (1795-1882) og Elisabeth Jensdotter (1802-1876).Kari var frå plassen Kvalen under Urnes i Hafslo og dotter av husmann Nils Hansson Qualen (1775-1866) og andre kona Anna Sjursdotter (1792-1875).Får eg spørja deg; i samband med bygdebokarbeidet for Luster kommune manglar eg ein del detaljopplysningar om Andrena Veberg Throndson og dei sju borni ho fekk i Iowa! Kanskje du kan hjelpa meg?Med venleg helsing,Lars E. Øyane - lars.e.oyane@sdsl.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.