Gå til innhold
Arkivverket

[#77282] Emma Othilie Pauline Magnussen, f 1890, Christiania


Gjest Litta Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Litta Olsen

HeiDette er en nøtt, tror jeg ;-)Emma skal være født i Christiania, men reiser som helt ung til Finnmark, hvor hun møter sin ektemann, fisker Jakob Iversen og de gifter seg etter sigende i Lenvik i 1909. Desverre har jeg ikke greid å finne vielsen og jeg har ikke kunnet finne ut mer om Emma.Jeg regner ikke med at hun dro hjemmefra før etter 1900, så hun burde være mulig å finne ved folketellingen.Hilsen Litta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

HeiJeg vet ingenting om Emmas foreldre. Det er det som er problemet! Lenvik Museum har noen digitale bøker og her står disse dataene om Emma. Hun døde i Lenvik i 1962.Her er dåpen til et av barna deres (nederst) : Kildeinformasjon: Troms fylke, Lenvik i Lenvik, Klokkerbok nr. 8 (1899-1911), Fødte og døpte 1911, side 116. Permanent sidelenke: LenkeHer står det Emma Othilie, andre steder står det Emma Pauline og også Emma Othilie Pauline. Men alltid Magnussen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Jeg fant konfirmasjonen hennes!Kildeinformasjon: Oslo fylke, Paulus, Ministerialbok nr. 8 (1904-1912), Konfirmerte 1905, side 18. Permanent sidelenke: LenkeMen hun er født i Hammerfest, mensiden hun antakelig bodde i Oslo under oppveksten, ble hun regnet for å være fra Christiania.Merkeligt er det at jeg har en følelse av at jeg tenker bedre, når jeg har lagt inn en forespørsel her ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.