Gå til innhold
Arkivverket

[#77288] jens peter halvorsen fra bamble


Gjest Knut Morgan Hegna Thorbjørnsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Knut Morgan Hegna Thorbjørnsen

Ole Christian Jensen giftet seg med Hanna Elisabeth Karlsdatter fra Svarteborg i Sverige. Kilde er Viede i Brevik, side 96, no 121. Der står det at far til Ole Christian Jensen var Jens Peter Halvorsen. Er det noen som vet noe om familien til Jens Peter Halvorsen, hvor han bodde, og når han var født ? Har bladd i kirkebøker fra distriktet, men finner ingenting om ham. Hvorfor tok Ole Christian etternavnet Jensen ? Ole Christian Jensen er min oldefar. Finner heller ikke data om når Ole Christian døde og hvor han ligger begravet. I og med faddere til Ole Christian kommer fra Vest-Bamble så tenkte jeg at Jens Peter Halvorsen kom fra samme distrikt. Har ikke bygdebøker - Ole Christian er født 25-10-1874. Han var sjømann. Det var kona som kjøpte hus i Krabberødstrand på Stathelle, mens Ole Christian var på sjøen. Kona døde av spanskesyken i 1918, men familien fortsatte å bo på Stathelle. Hvor lenge ? Takknemlig for all hjelp, både om Jens Peter Halvorsen - hans kone, og sønnen Ole Christian. Fikk Jens Peter flere barn enn Ole Christian? Takknemlig hilsen Knut M.H. Thorbjørnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Morgan Hegna Thorbjørnsen

Dette er helt sykt ! Tenk å få sååå rask hjelp. Når du ga lenke videre til foreldre til Ole, og så ser navnet Karen, så husker jeg såvidt bestemor nevnte på den snille tante Karen. Så dette må absolutt være riktig. Dere har gitt meg grunnlaget for å lete videre. Mange mange takk. Sitter nesten og griner. Det blir som å bevege seg på historisk grunn. Takk igjen. Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

På Dis grevminner kan det hende du finner noen fra Krabberød i slekta gravlagt?Legger en lenke her til en Halvor som blir gravlagt 1918: LenkeJeg fant også vielsen til Jens Peter men Kirsti var rasker :-)Flott at du fikk så god hjelp her.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.