Gå til innhold
Arkivverket

[#77291] Sandviken hotell i Sandvika


Gjest Aslak Smedal
 Del

Recommended Posts

Gjest Aslak Smedal

HeiEr det noen som har bakgrunnsinformasjon om Sandviken Hotell i Sandvika. En person som het Todderud kjøpte Sandviken Hotell av Harreschou. Dette var rundt 1900-1910 tror jeg.Lurer på navnet til Todderud og informason om Sandviken Hotell.På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg forstår det med dybden, men først bør du kanskje finne ut hvilket hus det er snakk om. Sandviken hotell het vel først ,iflg. lenka, Sandvika gjestegiveri. Harreschou kjøpte Løkke gård og den fikk navnet Harreschou hotell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aslak Smedal

Hei Jeg har satt inn dette innlegget for min svigermor og jeg tror muligens det kan være snakk om Løkke gård. Det hun egentlig var ute etter var Todderud som rundt 1900-1910 var involvert i restaureringen/ombyggingen. Søkte på han i folketellingen fra 1900 og fant seks personer i Kristiania som har etternavnet Todderud. Det er kun en som er aktuell, og han er født i 1850 ifølge FT. Det kan og tenkes at etternavnet er feil skrevet. Håper at dette var litt oppklarende. Jeg må få litt mer informasjon av svigermor etter påskeferien. Mvh Aslak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Berit Knudsen

Via bilder på nettet så mener jeg at Røde kors holder til i Løkke gård. Jeg husker ikke helt sikkert, men tror at Løkke ble kalt Løkkekroa i 1960-åra, og var et populært 'vannhull'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.