Gå til innhold
Arkivverket

[#77300] Karoline Jahnsdotter Sverige


Gjest Jan Samuel Halvorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Kan noen være snill å hjelpe meg og finne Karoline Jahnsdotter,hennes søsken og foreldre?Har lett,men har ikke lykkes og finne noen av de.Det jeg har er: Hun ble født i Sverige 1855,ant Wermeland. Den 29 Aug.1879 giftet hun seg i Tanum Kirke i Brunlanes med Peder Olsen,født 1844 fra Skitnerød i Brunlanes kommune i Vestfold.De fikk barna: Karl Peter født 1886,Anna Mathilde født 1888,Magna Elise født 1890,Jenni Katinka født 1892 og Aksel Bernhard født 1894.Det kan være det er flere,men jeg har ikke funnet fler.Far til Karoline het Jahn Nilsson.Har prøvd å lese det som står i vielsen,men klarer bare å tyde Wermeland.Håper noen kan hjelpe meg videre.På forhånd mange takk!!! Mvh.Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Mange takk Anne.Beklager,feil innfo.Fant det i innflytta i Brunlanes 1876.Det går litt fort i svingane noen ganger.Hehe. Mvh.Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Ser ut som det står Brudskog,og Wermeland.Har prøvd å legge inn en lenke,men jeg får det ikke til. Mvh.Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Tusen takk Else B. Det står også at hun flytta til Aamlid,men der det står Attest 21 Okt.1874.Er det dato og år hun kom til Norge,og hva står det under tro? Mvh.Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kerstin Thorsen

Jeg tror jeg fant henne på Emibas-Värmland. Hun var ved utflyttingen bosatt på Moriansfors i Brunskog. Men hun var født i Mölnerud församling.Da har du fått noen ledetråder på hvor du kan lete videre. Jeg har dessverre ikke tilgang til de svenske kirkebøkene og husforhørsbøkene.Namn: CAROLINA JANSDOTTER Kön: K Född: 1855-02-16 Församling: MÖLNERUD Län: S Yrke/Titel: PIGA Civilstånd: OG Hemförsaml: BRUNSKOG Län: S Bosatt: MORIANSFORS Utvandrdag: 1874-10-27 Ålder: 19 Ensam/Familj: ENSAM Destland: NORGE Landskod: NO Destort: LAURVIG Sida i husförhörslängd: 171 Huvudakt: Aktnr: 013 Löpnummer: 129 Källhänvisn: BRUNSKOG HFL 1871-1880 Hilsen Kerstin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kerstin Thorsen

Det står Mölnerud församling, men så langt som jeg vet så er det ingen forsamlinger som heter det i Sverige. Men det er flere steder / gårder som heter Mölnerud i området rundt Årjäng og Arvika.Kerstin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Det er snakk om Mölnerud i Brunskog forsamling.Familien finnes i husforhør 1871-1880 side 624 på Mölnerud i Brunskog og da er familien slik:inhyses Jan NIlsson 2/10-1814 Hortanhustru Maria Andersdotter 12/3-19 BynBarna: Maria 30/7-43 Ragnhildsrud.Anna 1/2-45 Ragnh.rud. Til Laurvig, Brunlands 12/5-74en sønn A.... 6/6-50 Mölnerud. Til Norge 26/10-74Anders 11/10-52 Mölnerud. Til Skien, Norge 14/11-72Carolina 16/2-55. Hun flytter jo til Moriansfors i løpet av dette husforhøret, og hennes utflytting kommer frem der, men den kom jo frem i innlegg 8.Stina 11/2-57 Mölnerud. Til Christiania 17/11-77Olof 28/8-60Alle f.steder er plasser i Brunskog.Om du har abbonnement på kirkebøker nå som fungerer for det, så vil du vel gjerne se selv. Da kan du ta denne infoen som et utgangspunkt og f.eks gå til Mölnerud i husf.høret før og se der. Da vil du nok finne navnet på den sønnen jeg ikke tydet, og evt annen info.Hilsen Anne lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Hadde glemt en bokstav sist,derfor kom den ikke fram.Hehe. Mange tusen takk Anne Lene!!! Mvh.Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.