Gå til innhold
Arkivverket

[#77303] Gunder Danielsen f. 1761 ?/ 1758 DK/ Bergen, bst. på Liane/ Öen sokn/ Askevold.


Gjest Svehn Ruskelöv
 Del

Recommended Posts

Gjest Svehn Ruskelöv

Gunder var min 3 x tippoldefar, oppvaksen på Hov/ Viksdalen/ Gaular, gift 1783 med Marthe Iverdtr. Gjermundstad : [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=5&filnamn=sognvigd&gardpostnr=7427&merk=7427#ovre>LenkeHer er Gunder m/familie på gården Liane : LenkeDet närmeste jeg kan komme som min Gunder, er denne födt 1758 : LenkeOg her er 3 sösken til, Anna Malene, Zacharias og Sören Lenke Lenke LenkeKan ikke finne Daniel Sörensen og Agothe Gunderdtr. som vigde i Bergen, men fant desse vigde i Jölster 1755 som kan passe i ''Familysearch''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svehn Ruskelöv

Hei igjen!Blev ingen ordning på lenken på Familysearch/ vielse ser jeg, skriv ''Daniel Norboe'' i sökefeltet, så finner dere det.Mvh,Svehn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svehn Ruskelöv

I familysearch skulle vielsen på Daniel og Agathe väre i kirkebok Helgheim/Jölster, ikke pålitelig.Her er vielsen 16/2-1755 i Ålhus/Jölster, copulerede 1755 h. side, Daniel Nä(o)reböe og Agathe Gunnersdatter Gröneng, og så får man undre på om ''Daniel'' hadde ''Sören'' som farsnavn ?? : LenkeMvh,Svehn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svehn Ruskelöv

Hei igjen folkens!Jeg gir mig ikke, hehe.Er det noen der ute som sitter med bygdebok for Jölster og kan gjöre ett oppslag for gården Nereböe/Nedreböe og se hva som står nämnt om Daniel, og om ekteparet i vielsen i nr.5 er de samme Daniel og Agathe som f.o.m. 1756 får 4 barn i Bergen og 2 barn i Asköy nr. 1 og 3.Jeg har forsökt og finne desse barna i tellingen 1801/Bergen og event. vielser, men uten resultat.Sitter det noen ''EKSPERTER'' på dette der ute.LenkeMvh,Svehn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.