Gå til innhold
Arkivverket

[#77304] Brynjel fra Voss og Iden/Ideneset


Gjest Leif M. Ådlandsvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Leif M. Ådlandsvik

Brynjel (Brynild) Johannesson fra Voss gifter seg med Ane Olsdatter 27.12.1765 til Iden/Ideneset og dør på Iden i 1806. Brynjel er født ca. 1731!? Hvem er Brynjel sine foreldre på Voss ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Arne Mellum

Her er de i FT 1801 Manger, Herløe, Iden Lenke , men det gir ikke noen opplysninger om fødested.Men kanskje noen andre vet noe om de?MvhKjell-Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Sværen

I mi slektsdata på BK har eg Brynjel Johanneson, Lavikhaugen / Nese, Eksingedalen, Vaksdal f. 1743. Foreldra giftar seg i 1739, og Brynjel er registert som einebarn i Modalsbokji s. 471. Brynjel vart gift 21.7.1767 og døydde i 1800.Så han kan det ikkje væra !Men trådstartaren har enno ikkje svara på innlegg (2).....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif M. Ådlandsvik

Takk for innspill i forb. med mitt spørsmål. Vi er ikke kommet noe lenger hva gjelder opphavssted, men svaret er der et sted tror jeg !!!mvh Leif Magne Ådlandsvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif M. Ådlandsvik

Opplysningene om at Brynjel kommer fra Voss er hentet fra ættebøkene for Meland.mvh Leif Magne Ådlandsvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Kompelien

Mitt neste spørsmål må da bli - hvor finner du den opplysningen i bygdeboka for Meland? Jeg finner ham omtalt to steder i bygdeboka, i bind I side 274 og 277. Der nevnes ingenting om at han skulle være fra Voss. Det eneste som nevnes der er at han har Io som bosted ved vielsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.