Gå til innhold
Arkivverket

[#77305] Tydehjelp


Gjest Andreas Rindal
 Del

Recommended Posts

Gjest Andreas Rindal

Hei heiLeter fortsatt etter mine savnede tippoldemor. Vet hun kom fra trange kår og var svensk. Det er blitt nevnt fo meg at hun ble fratatt barna sine (bl.a min oldefar). Eller 'satt bort' het det vel den gangen. Har en tråd om henne tidligere (76879).Jeg mistenker uansett at hun giftet seg noen år etter at barna ble borte. Kan stemme med disse jeg har funnet her [url="http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=14&filnamn=f00212&gardpostnr=460&personpostnr=2908&merk=2908#ovre>LenkeHer er bryllupet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heihar du prøvd å sjekke formynderprotokoll, eventuelt Lensmann og sorenskriveren sine papirer. du kan og finne noe hos folkeregisrtet når det er i såkalt rett opp og nedadgående linje.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heivar lit snar med kommunevalget her. Det er vel Ski kommune som dekker Kråkstad i dag. Her er deres hjemmeside med bygdeboklenken. LenkeSteinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heivar lit snar med kommunevalget her. Det er vel Ski kommune som dekker Kråkstad i dag. Her er deres hjemmeside med bygdeboklenken. LenkeSteinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Andreas Rindal

Hei igjen Steinar og takk for hjelp. Jeg er som sagt ikke sikker på om denne damen jeg finner er min tippoldemor. Men det kan teoretisk være det. Men evnt at hennes barn ble tatt fra henne vil stå i en formynderprotokoll eller papirer til Lensmann eller sorenskriver?mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.