Gå til innhold
Arkivverket

[#77325] Christen Olson Smelvær i Askvoll (1828-1886) og huslyden hans på Grimelid?


Gjest Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars E. Øyane

Eg plundrar litt med denne huslyden frå Sjøtun i Hafslo, som hamna i Askvoll, først på Smelvær og sidan på Grimelid. Kanskje er det ein eller annan med lokal kunnskap i Askvoll, som kan hjelpa meg vidare?~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Christen Olson {Sjøtun}, fødd i Hafslo 24.12.1828, flytte i ung alder til Askvoll der han 19.4.1861 gifte seg med Petrina Hansdotter frå Melvær i Askvoll. Ho var dotter av innerst Hans Henrikson på Melvær, opphavleg frå Eraker i Borgund, Lærdal, og kona Johanna Jonasdotter frå Nikøy og fødd i Askvoll 15.2.1840. Christen var fiskar, men han og Petrina busette seg som strandsitjarar på ein plass under Smelvær i Askvoll der Christen d. som husmann og legdelem 5.9.1886. Petrina døydde¤¤¤¤¤ (dato og stad for dødsfallet hennar? – etter 1886! –finn ikkje FT1900!)Dei fekk fem born i lag:a. Bertha Hansine Christensdotter, fødd i Askvoll 17.9.1862, døydde i Askvoll 3.10.1862.b. Hans Olai Christenson, fødd i Askvoll 6.7.1865, døydde i Askvoll 17.7.1866.c. Peder Christopher, kjend som Kristoffer Christenson, fødd i Askvoll 17.11.1868, døydde¤¤¤¤¤ (dødsstaden hans? – gravlagd Askvoll!)10.4.1954. Kristoffer gifte seg i Askvoll 13.5.1894 med Helene Olsdotter frå Grimeli i Askvoll, fødd i Askvoll 31.8.1873. Ho døydde¤¤¤¤¤ (dødsstaden hennar?)30.12.1953. Kristoffer og Helene Grimelid busette seg p?¤¤¤ (yrke og bustad? – 1900: strandsitjar og fiskar på Grimeli – sidan?)¤¤¤¤¤ (talet på søner og døtrer? – 1900 nemner tre søner Kriostian, Olav og Konrad – fleire?)d. Bertha Johanne Christensdotter, fødd i Askvoll 3.5.1872, døydde som gardbrukarkone på Grimeli i Askvoll etter barselseng 13.2.1897. Bertha gifte seg i Askvoll 14.9.1896 med Henrik Lyder Olson frå Grimeli, fødd i Askvoll 19.5.1869. Han døydde¤¤¤¤¤ (dødsstaden hans? – gravlagd Askvoll!)28.7.1960. Som enkjemann gifte han seg att i Askvoll 3.1.1900 med Anna Martha Eriksdotter frå Grimeli, f. i Askvoll 24.5.1873. Ho døydde¤¤¤¤¤ (dato og stad for dødsfallet hennar?)25.3.1965. Henrik og Bertha Grimelid var gardbrukarar på Grimeli den korte tidi dei fekk bu i lag, og sidan vart Henrik torvkòlfabrikkarbeidar, og han og Anna budde på Stavanger i Askvoll.¤¤¤¤¤ (gjorde so i 1900 – seinare lagnad?)¤¤¤¤¤ (talet på søner og døtrer? – ein son med Bertha og minst ein son f. 1900 med Anna!)e. Hans Berthinus Christenson Smelvær, fødd i Askvoll 11.5.1875, gifte seg i Bergen 20.1.1901 med Bertha Johanne Pernille Pedersdotter, fødd på Moldestad i Selje 24.9.1867. Hans var sjømann, og i 1903 utvandra han og Bertha til Amerika. Me finn dei att under namni Hans og Bertha Christensen. Hans livnærte seg som murar (”mason”), og han og Bertha busette seg først i Portland, Multnomah Co., Ore., men flytte i 1933 til Boring, Clackamas Co., Ore. der Hans døydde 7.4.1938. Bertha Christensen døydde i Portland, Ore. 11.1.1953. Dei fekk seks born i lag.~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips om denne huslyden!Med venleg helsing,Lars E. Øyane - lars.e.oyane@sdsl.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Er dette dåpen til Henrik Olsen og Anne Eriksen – Johan Elias, født 4.4.1900 - Sogn og Fjordane fylke, Askvoll i Askvoll, Klokkerbok nr. A 3 (1886-1928), Fødte og døpte 1900, side 56. Permanent sidelenke:  [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=4541&idx_id=4541&uid=ny&idx_side=-56>Lenke Permanent bildelenke: LenkeKan dette være gravstedsregistreringen for Anne Eriksdatter, gift med Henrik Grimelid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Ad Kristoffer og Helene Olsdatter:Dødsfallet til Konrad Grimelid [url="http://www.disnorge.no/gravminner/korrigering.php?id=1468880>LenkeKonfirmasjonen til Konrad Håkon - Sogn og Fjordane fylke, Askvoll i Askvoll, Klokkerbok nr. A 3 (1886-1928), Konfirmerte 1914, side 165. Permanent sidelenke:  Lenke Permanent bildelenke: Lenke Dette er vel dødsfallet til Olav Grimelid Lenke.Konfirmasjonen til Olav - Sogn og Fjordane fylke, Askvoll i Askvoll, Klokkerbok nr. A 3 (1886-1928), Konfirmerte 1912, side 163. Permanent sidelenke:  Lenke Permanent bildelenke: Lenke Konfirmasjonen til Lorents Johannes, født 10.2.1902 - Sogn og Fjordane fylke, Askvoll i Askvoll, Klokkerbok nr. A 3 (1886-1928), Konfirmerte 1917, side 170. Permanent sidelenke:  Lenke Permanent bildelenke: Lenke Konfirmasjonen til Berntin Johan, født 6.1.1907 - Sogn og Fjordane fylke, Askvoll i Askvoll, Klokkerbok nr. A 3 (1886-1928), Konfirmerte 1921, side 176. Permanent sidelenke:  Lenke Permanent bildelenke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Kristoffer Grimelid født 1868 har id 1468434 i Gravminner i Norge. På id 1468435 finner jeg Helene Grimelid, død 1953, men født 17.09.1871.Ved giftermålet i 1894 synes jeg det står at Helene er født i 1871 - : Sogn og Fjordane fylke, Askvoll i Askvoll, Ministerialbok nr. B 2 (1879-1909), Ekteviede 1894, side 188. Permanent sidelenke:  [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2113&idx_id=2113&uid=ny&idx_side=-187>Lenke Permanent bildelenke: LenkeMen her er dåpen hennes i 1873 – datter av Ole Rognaldsen -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Hersvik

Ang. 'd. Bertha Johanne Christensdotter'. Mann hennar og andre kona fekk etter det eg har notert 5 born;

bilete9079.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Hersvik

Ang. 'e. Hans Berthinus Christenson Smelvær';- Har du navn og datoar for dei 6 borna til Hans så er eg interessert i dei, om du skulle ha dei for handa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Hersvik

Det finnes etter det eg veit også ein son til for Christen Olsson Sjøtun;Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Askvoll i Askvoll, Ministerialbok nr. B 2 (1879-1909), Fødte og døpte 1879, side 6.Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2113&idx_id=2113&uid=ny&idx_side=-7>LenkePermanent bildelenke:

bilete9080.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Grethe og Gisle for mange spennande innlegg. Eg er glad for at du Gisle alt har samle ein del stoff om huslyden.Eg har no gått gjennom det mottekne stoffet og sit att med følgjande detaljerte spørsmål:* Eg har problem med å tyda dødsstaden til Petrine Hansdotter i Vilnes sokn (sjå innlegg #6). Kva står det?* Dødsstaden til Kristoffer Grimelid (10.4.1954)?* Dødsstaden til Helene Grimelid (30.12.1953)?* Er det rett å skriva at Kristoffer var fiskar og at han og Helene budde som plassfolk under Grimeli levetidi ut?* Dødsstaden til Henrik Lyder Olson Grimelid (28.7.1960)?* Dødsstaden til Anna Martha Eriksdotter Grimelid (25.3.1965)?* Er rett å seia at Henrik Grimelid var gruvearbeidar, og at han og Anna budde på Grimeli levetidi ut?* Dato og stad for dødsfallet til Johan Smelvær?* Dato og stad for dødsfallet til Oline Margrethe Berntsdotter Smelvær?* Er det rett å seia at Johan Smelvær var skiftarbeidar, og at han og Oline busette seg på Solbakken i Stangfjorden?Eg reknar med at tali på barn stemmer bra..., eller?Når det gjeld Hans Christensen i Amerika, so er dette alt eg har på borni hans:- Borghild Petrine Kristine, fødd i Bergen 28.10.1901 – listed 1920 ”Hilda”- Jenny Elina, fødd i Bergen 22.2.1903 – NB: Jennie E. Eggleston (wife of Charles), born Feb. 22, 1903, died Oct. 14, 1968 Portland, Ore. – previously married to Ward- Evelena Christensen, born Oregon 1905 – listed 1920- Harry Christensen, born Oregon 1909 – listed 1920 – 1968 of Sparks, Nev.- Edna Pringle, born Oregon 1912 – listed 1920 – 1968 of Portland, Ore.- Minnie Melsner, born Oregon 1906 – listed 1920 – 1968 of Portland, Ore.Gjennom ancestry.com kan her lettvint finnast fleire detaljar...Eg takkar på ny for hjelpi med denne huslyden og gler meg høyra meir...Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Vet ikke om dette kan være til noe hjelp, men sakser dette fra matrikkelen 1950 fra Fylkesarkivets nettsider:Fylke: Sogn og FjordaneHerad: Askvoll Sokn: AskvollGardsnamn: Grimelid øvreBruksnamn: HaugåsmyrenGardsnummer: 1Bruksnummer: 7Eigar: Henrik H. GrimelidSkyld mark: 1Skyld øre: 12 Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Når jeg ser etter, står det Henrik H. på eieren og det er vel antakelig sønnen Henrik Andreas Henriksen Grimelid, født 1908?Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Denne Henrik Andreas f.1908 ble gift med Solveig Alfredsdtr. f.1917 Apneset, Vevring. De hadde sønnen Harald Atle som er gift med Ingeborg Kinn fra Sveio i Hordaland. (Ingeborg er i slekt med meg) Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Hersvik

Ref. innlegg 12:• Eg les det til ”Tistel” (som var i Vilnes sokn)• Eg vil anta at Kristoffer budde på Grimelid (truleg Grimelid øvre).• Helene ser ut til å ha budd på Grimelid; [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=4&filnamn=gr14281930&gardpostnr=618&personpostnr=717&merk=717#ovre>Lenke (truleg Grimelid øvre).• Vil tru det stemmer bra.• Vil anta Grimelid øvre.• Vil anta Grimelid øvre.• Er rett å seia at Henrik Grimelid var gruvearbeidar, og at han og Anna budde på Grimeli levetidi ut?• Eg kjenner ikkje dato for dødsfallet til Johan Smelvær, men meiner han budde under Stafsnes.• Eg kjenner ikkje dato og stad for dødsfallet til Oline Margrethe Berntsdotter Smelvær.• Eg veit ikkje akkurat kvar dei busette seg, men sidan har var skiftarbeider var han kanskje i arbeid ved aluminiumsverket i Stongfjorden (

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Grethe, Johan Arthur og Gisle for nye verdifulle opplysningar!For å stadfesta opplysningane om bustad, dødsstad og yrke, so hadde det vore kjekt med kontakt med etterkomarar, so om de kan syna til nolevande, ville eg setja stor pris på det (gjerne til lars.e.oyane@sdsl.no).Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.