Gå til innhold
Arkivverket

[#77332] Tremenninger i Brother's Keeper?


Gjest Eli Gjone Morvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Eli Gjone Morvik

Befinner meg langt under middels i data-forståelse,(men jeg koser meg med det jeg får til). Finnes det en rapport i ovennevnte program som lister opp f eks tre- eller flere-menninger? (Beklager hvis jeg har stilt spørsmålet i feil forum.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J  Engmo

Ja,gå inn på 'diverse' klikk på 'beregn slektsskap' og skriv inn BK nr på de personene du vil sjekke om er i slekt. Har ikke maskinen med BK-programmet her,men mener jeg har skrevet rett fremgangsmåte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Hos meg er det slik: Klikk på Andre, og velg 'beregne slektsforhold'. En kan også skrive inn navnene på dem en skal beregne slektskap mellom, men anenummer kan som nevnt også brukes. Etter det trykker en på 'beregn', og da kommer slektskapet opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eli Gjone Morvik

Takk til dere. Jeg tenkte helst på en 'doven'-liste, der jeg kunne søke på eget navn og f eks tremenninger, og så ville alle mine tremenninger komme opp. Det var kanskje utopi ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

Hei, eee litt negativ.gå til fliken rapporter, nederst kommer (uner andre) 'Hele Familien' . Lykke til.. (ikke bare trem. da)hilsen Egil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

Jeg vet ikke hvilken versjon du bruker, men siste versjon er tilbjengelig på [url="http://www.bkwin.info/>http://www.bkwin.info/ og den er datert 1. april 2010 (ikke aprilsnarr).I hjelpefilen for programmet (Aktiveres ved å trykke ) får du hjelp i alle skjermbilder og ellers er det rettleding for det meste.Har du allikevel spørsmål eller problemer er BK-Nordic stedet får å få hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

Kan nevne to raporter som kan brukes: 'Etterkommer rapport' og 'Hele familien'Den siste er kommet i nyere tid og du bør ha siste oppdatering 6.4.2. Oppdatering kan hentes fra http://www.bkwin.info/ Anbefaling: følg med på oppdateringene og les og bruk hjelpefilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eli Gjone Morvik

Trenger et hjelpende ord. Har oppdatert fra 6.2 til 6.4, og det ser greit ut.MEN, når jeg vil vise 'Hele familien', kommer teksten 'Vennligst vent ... Lager temporære filer'. Maskinen jobber og jobber, virker det som. Har jeg for 'dårlig' maskin?Stedet Otto nevner tror jeg ikke var oppdatert til 6.4. Og da bør jeg kanskje vente litt med å melde meg på en postliste? (Jeg forstår altså IKKE data, dessverre.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

Vet ikke hvior du er. Anbefaler som nevnt ovenfor BK-Nordic.Hopper du fra eldre versjoner av BK6 så er det en del anbefalinger som står på min hjemmeside, avhengig av hvilken OS du har og hvor du har databaser etc etc. pleier å gi svar i tillegg til BK-Nordic.Se forøvrig Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Vet ikke om du har mer enn egen slekt i din base men når du nå har oppdatert til 6.4 så åpne programmet og basen, finn deg sjøl og lag lista vis familien. Det tar litt tid alt ettersom hvor mange personer du har i basen. Bla så i lista til tremenning dukker opp og du har alle etterhverandre, så firmenninger. osv. enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

Til (9)Prøv først rapporten med få generasjoner. Har du feil i databasen, kan du ha 'loop' og da går programmet i lang tid, før du må kutte ut. Kjør kvalitetskontroll av databasen generelt.Følg også anvisningen vedrørende 'loop' i databasen. Har du Vista eller 7, bør ikke databasen ligge i 'programfiler'. Har du oppdatert fra BK6.2 til Bk6.4 bør du kjøre en full installasjon over det du har og ikke bare oppdatering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.