Gå til innhold
Arkivverket

[#77334] Hvor ble det av Simon Berent Olsen, født 26. november 1861 på Laksevåg i Bergen.


Gjest Bjarte Hesjevoll
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjarte Hesjevoll

Hvor ble det av Simon Berent født 26. november 1861 og døpt 15. desember 1861 på Laksevåg i Bergen.Dåpen står oppført 2 steder:St. Jørgen: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8367&idx_id=8367&uid=ny&idx_side=-44>LenkeAskøy: LenkeHer er Simon med foreldre og søsken I 1865: LenkeHer er Simon med foreldre og søsken i 1875: LenkeHer er Simon med foreldre og søsken i 1885:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarte Hesjevoll

Da kom du meg i forkjøpet på å svare på ditt eget spørsmål....hehe....men nei, jeg mener å ha vært innom han på Grimsøy, og krysset han ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarte Hesjevoll

Mer info som kan hjelpe i jakten på Simon Berent Olsen:Simon Berent Olsen hadde 6 søsken, der den yngste var født i mai 1878. Den første av søsknene som døde, døde i 1902.Faren til Simon het Ole Simonsen, og ved Ole's død i 1900 står følgende oppført i dødsprotokollen:http://www.arkivverket.no/URN:sk_read/27889/66Død 29 mars 1900, Arbeidsmann Ole Simonsen, 65 år, Nordre Schreudersmug 9. Enken Elisabeth og 5 myndige barn.Dersom Simon Berent er død i 1900, er det likevel et myndig barn for lite dersom en regner myndighetsalder 21 år. Leiter fremdeles etter Simon Berent Olsen født 26. november 1861 på Laksevåg i Bergen.Mvh Bjarte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Eg trur du spør på feil stad. Legg heller inn eit spørsmål i Arkivforum. Dei på SAB finn sikkert ut av det; dei er svært så hjelpesame og har fleire sjømannsrullar å sjå i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Simon Berent Olsen mønstret på Ydun i Bergen 29. september 1888 som fyrbøter. Han døde i 'Lissabon' 20. oktober 1888.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarte Hesjevoll

Bjørn:Har vært litt usikker på hva en kan bruke Arkivforum til? Er meningen at en skal kunne spørre personer på SAB om å slå opp i kilder som f.eks ikke finnes på nett?Yngve:Takk for hjelpen! Finnes det en referanse som jeg kan bruke?Mvh Bjarte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.