Gå til innhold
Arkivverket

[#77355] Rodemester ved Kristiania Gaderenhold - Karl Jensen f. ca 1860 , Eidsvold


Gjest Kjersti Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjersti Knudsen

Søker etter forfedre/og annen info til/om min (antagelig ste-)tipp-oldefar Karl Jensen og min tippoldemor Karoline Jensen. Har funnet dem i FT 1900:LenkeOg ser at de han da bor i Munkedamsveien sammen med hustru Karoline og tre barn, og at han er født på Eidsvold. Har gjort noen forsøk på å lete etter de tre barnas dåp i ulike kirker i Kristiania for å se om videre opplysnigner mulig å finne slik som Karolines fødenavn. Takknemlig for alle tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjersti Knudsen

Tusen takk for all info:)Jeg har da klart å finne dåpen til Anette Karoline Johansdatter i Nes (mor til Karoline Augusta Jensen, f. Hansdtr 1849; og min 2xtipoldemor)nr. 53 i lenken: LenkeMen klarer ikke å tyde alt som står om foreldrene, noen som leser bedre enn undertegnede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Øivindsson Lunde

Opphavet til Karl Jensen var ikke lett å finne, ettersom vielsen 1881 eller 1882 ikke var i Nes, Ullensaker eller Eidsvoll. Jeg fant han til slutt.Oslo kommunearkiv. Fattigvesenet. Forhørsprotokoll (Hjemstavnsundersøkelser)Protokoll 5 (19/3 1879-13/12 1880)s. 70 b. Samme Dag (9/7 79) paa Rigshospitalet over Arbeider Carl Martin Jensen indl. d. 5/7 79 for Ulcera genetalia. Hvorda Angj. forklarer at han er født den 8-1-1860 paa Dals Station i Eidsvold af Karsten Jensen Venum og Elen Marie Halvorsdatter. Han kom hid Høsten 1875 og har hele Tiden været Bud paa Fabrikken Sylvan, boede først i Professor Ratkes Gade 5 hos Søsteren, gift med Tømmermand Andreasen (som nu bor i Munkedamsveien 17) og i Industrigade 11 hos den samme til Høsten s. A. Siden paa Dals Station hos Forældrene. Assistent Bull oplyser d. 16/8 at Angjældende har været Bud hos Sylvan Fabrik fra 1875 til Sommeren 1878, hvor han boede kan han ikke faa oplyst, da Svogeren ikke har boet i Munkedamsveien 17. Assistenten tilførte Angjældende reiste ved Udskrivelse til Dals Station, No. 5 Professor Ratkes gade og 11 Industrigaden ved indlæggelse. Assistent Borgen oplyser 1/10 79 Han har boe hos Tømmermand Andresen i Professor Ratkes Gade 5 og Industrgade 11 omtrent 3 Aar til Okotber 1878 __________Han ble konfirmert 19. april 1874, nr. 5 [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=497&idx_id=497&uid=ny&idx_side=-75>LenkeMora Ellen Marie Hallvorsdatter var fra Fuglerudbekken, og der bodde han med foreldrene i 1865:LenkeFaren Karsten Anker var fra Sandberg ved Eidsvoll Verk, sønn av bokholder Jens Olsen Wenum fra København. Han døde 12. mars 1892: http://www.arkivverket.no/URN:sk_read/27724/113Mora døde 13. januar 1901, nr. 90 http://www.arkivverket.no/URN:sk_read/27266/135og 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.