Gå til innhold
Arkivverket

[#77360] Carl Petter Helberg og Oline Haldorsdatter, Moss.


Gjest Ragnar Volden
 Del

Recommended Posts

Gjest Ragnar Volden

Ifølge kirkebok for Moss forlovet Oline og Carl Petter seg den 12.08.1810 og giftet seg 30.09 samme år. Enkelte av barna er funnet døpt i Moss deriblant min tippoldemor Berthe som er født i 1815. Oline levde fortsatt under folketellingen i 1900 i Vestby. Hvor kommer dette unge paret fra og hvem er deres foreldre ? Takker for asistanse. Ragnar Volden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Er dette den Oline som var gift med Carl Petter Helberg?Finner en vielse på enken Oline Helberg(50 år)og Peder Anderssen Massing.Viet 30 okt 1824. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

La du inn feil fødselsår på din tippoldemor Berta Hellena?Er det denne damen?Berte Hellena født 15 okt 1816.Døpt 19 okt 1817(?)Faren kalles Carl Pettersen Helberg.Mora kalles Helene(ikke Oline) Halvorsdatter(ikke Haldorsdatter) Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Volden

Hei Ann-Mary og takk for god jobbing så langt. Du har rett i at Berthe var født i 1816 og ikke 1915 som jeg oppga. Tippoldemor Berthe har jeg god informasjon om. Veit hvor hun levde i 1849 og ved folketellingen i 1900. Men hvor kom foreldrene Carl Petter og Oline fra, fødsel og konfirmasjon ? Kan du løse den gåten ? Hilsen Ragnar V.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.