Gå til innhold
Arkivverket

[#77361] John Svenningsen f.1888 Fiskebæk, skal ha dødd av tuberkulose i 1918


Gjest Lene Fiskebekk
 Del

Recommended Posts

Gjest Lene Fiskebekk

-Men jeg finner han ikke blandt døde og begravede i kirkebøkene fra Søndeled. Har kikket i Risør sine også for å se om han døde på sykehus. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Nei,jeg vet ikke. Men kansje han døde på et sanatorium og gravlagt der-for eksempel Landeskogen i Bygland Setesdal A Agder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Egil Hansen

Han kan ha blitt flyttet ganske langt. Etter krigen så ble folk med tuberkulose flyttet fra Finmark til Stavanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Egil Hansen

Jeg finner en John Axel Svenningsen som blir begravet i 1921 i Tønnsberg. Står ikke fødselsdato på ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Egil Hansen

john svenningsen ser ikke ut til å være så vanlig en navnekombinasjon heller, så det er mulig det er ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lene Fiskebekk

Hei, og takk for mange gode svar. Det stemmer at John ble skrevet både som Jan og Jon, og fødsel, dåp og konfirmasjon stemmer også. Men jeg finner fremdeles ikke ut hvor han er gravlagt. Interessant at han kan ha blitt flyttet! Jeg vet de 'røkte ut' huset etter han døde, så de var nok redde for smitten. John overførte gården til sin bror Alf i juni 1918, så han må ha dødd etter dette en gang. Om noen vet om registre over døde ved Landeskogen i Bygland, er jeg takknemlig for info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.