Gå til innhold
Arkivverket

[#77364] Thomas Laugesen f. 1566 Epitafph. maleri?


Gjest Hans Egil Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Egil Hansen

Det skal finnes ett maleri av faren sin familie.I mine kilder står det: 'Epitafph. maleri i Drm. Mus. av faren med familie'Er det noen som vet hvor dette er og ev. har ett bilde av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Faren het Lauge Thomassen, og var sogneprest til Modum. Hans hustru het Ragnhild Andersdatter, men det er uvisst om hun var mor til hans barn, da hun visstnok ikke er oppkalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Egil Hansen

Det var jeg klar over. Noen mener at Lauge kom fra Danmark, men det er det ingen som vet sikkert.Jeg sendte en mail til Drammen Museum håper de har et bilde av maleriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Egil Hansen

Da har jeg fått ett bilde fra Drammen museum.Det viser seg at maleriet henger/hang? i Heggen kirke.Veldigt morsomt bilde. Det viser alle i tidsriktige klær.

bilete9111.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Kjempefint at du har lagt ut bildet! Jeg har tidligere bare sett det i et svært lite format i sort/hvitt. Selv om man vel ikke bør stole altfor mye på portrettlikheten, ser det i hvert fall ut til at maleren har forsøkt å gi dem individuelle ansiktstrekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Egil Hansen

Jada bildet var riktigt morsomt. Beklageligvis så er bildet sprukket på langs (den lange hvite streken). Jeg kunne tenkt meg ett enda bedre fotografi også redigert bort den streken, men pytsan.Det var litt vanskelig å lese navnene også, men jeg fikk det til sånn nogenlunde.PS: bildene ligger også på de rette profilene på www.geni.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.