Gå til innhold
Arkivverket

[#77372] Leter etter John Andersen, gift med Ane Nicolaisdatter, Måsøy 1818


Gjest marianne elea haugen
 Del

Recommended Posts

Gjest marianne elea haugen

Har funnet vielsen fra Måsøy 1818 - klarer ikke å tyde hvor han kom fra. Lurer på om noen vet hva foreldrene het?Har funnet en 'Jon Andersen' i Måsøy FT1801, født 1798. Ane ble født ca 1800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Lenke til vielsen i 1818.Kan noen hjelpe Marianne med å tyde vielsen mellom John Andersen og Ane Nicolaisdatter?(høyre side)Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Brudgommen kom frå Kongelvigen, medan brura kom frå Snefjord (sjå den raude og blå sirkelen på kartet).Elles må du hugsa å takka for hjelpa når nokon hjelper deg Marianne. Det er ingen som har krav på å få hjelp på dette forumet, og dei fleste som hjelper set pris på å få melding om at den som spør har lest og oppfatta svara deira.

bilete9089.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marianne elea haugen

Det bruker jeg å gjøre, gjorde det i senest i stad, men oppdaga akkurat at innlegget ikke kom med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thomas Friis Konst

- hvilket godt poeng du har der Finn! - dette var vel paa sin plass, - baade her og i flere andre traader paa B-forumet.La meg i allefall benytte anledningen til aa takke deg nok en gang for din store innsats i denne sammenheng, Finn.Fortsatt God Paaske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Hei igjen Marianne! Du har jo starta så mange tråder i det siste så det er jo lett å gløyma nokre og vi har alle vore ferske her ein gong, så vi forstår jo det. Eg tenkte kanskje særskild på trådane 77140 og 77261!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marianne elea haugen

Ja, jeg vet at jeg har spurt om mye - og enkelte ganger har noen ting gått i glemmeboka. Men jeg må vel få lov å ta ting i mitt eget tempo? Og jeg takket for ditt svar på noe annet (John Johnsen 'den yngre') som som sagt tidligere så kom ikke svaret mitt med - noe jeg oppdaget for seint. Men nå gidder jeg ikke å bruke Webdebatt mer - ble så fortvilt i går - så du kan slippe å jakte på meg mer og om jeg sier takk i tide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Det var da leitt at du tok det slik. Nå har jeg ikke jaktet på deg for å ta deg for noe, men det var noen som nevnte i en privat E-post at de syntes du var lite flink til å gi tilbakemelding i noen av trådene du hadde startet. Jeg kunne sikkert ha uttrykt meg mere diplomatisk og kanskje på en mindre direkte måte og jeg synes det er leitt at du ble fortvilet over påminnelsen min. Håper du glemmer det hele og starter på ny frisk.Beste hilsen Finn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.