Gå til innhold
Arkivverket

[#77386] Dubletter i slektsprogram


Gjest Cathrin Jegersberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Cathrin Jegersberg

Jeg har holdt på å føre inn mine forfedre fra Sverige i mitt slektsprogram og etter å ha leget PDF fil, så oppdaget jeg flere dubletter.Jeg bruker Legacy og oppdager jeg at en ane har søsken som jeg har ført inn foreldre på, så velger jeg dette foreldreparet og dermed blir det f.eks to søsken med samme anerekke.Det jeg ikke skjønner er hvordan jeg kan unngå dette med dubletter!!!Er det noen som har råd i slike tilfeller?På forhånd takk.Mvh. Cathrin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erling Hoel

Hei :)Jeg hadde også mange dubletter i begynnelsen, men lærte meg å bruke indeksen for å sjekke om jeg hadde navnene eller familien fra før. Etter hvert som jeg brukte programmet mer, husket jeg at jeg hadde vært borti navnet før.Du kan enkelt slå sammen dubleter i programmet. Se hjelpefilen.Fortsatt god påske Hilsen Erling Hoel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morten Fjeldsaunet

Gå inn i 'Verktøy', 'Flett', så 'Finn Dubletter'. Da får du forslag på ulike Dubletter. ( TA SIKKERHETSKOPI FØRST!!). Listen kan være lang, så les nøye på forslagene før du eventuellt fletter. Så vidt jeg husker, kan du stille inn hvor strenge søkekrav som skal brukes. Har du først tatt sikkerhetskopi er det bare å prøve seg frem. (Jeg lærte hvor viktig sikkerhetskopi er, på den tunge måten!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrin Jegersberg

Mange hjertelig takk for hjelpen.Vel, nu har jeg klart å fjerne dublettene og mistet en del data. Sikkerhetskopier tar jeg alltid når jeg har brukt slektsprogrammet, så jeg håper dette ordner seg.Mange takk igjen for hjelpen og fortsatt god påske.Mvh. Cathrin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.