Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Else Lillefuhr

[#77397] Oppslag Botne Bygdebok

Recommended Posts

Gjest Else Lillefuhr

Kan noen sjekke gården Gudum. Der bor Halvor Anthonisen og Anne Baltzarsdtr med 2 barn i 1801. Hvor kommer de fra, har de flere barn? Noen som vet noe om denne familien?Else

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jon Erik Berg-Hansen
Lenke Halvor er bare nevnt som kjøper av br.nr.2 av Gudum i 1796. Han solgte i 1803 og flyttet til Gaupås (i Botne). Familien omtalt der (s. 509). Halvor f.ca.1758,d.1836,g.Anne Baltsersdatter f.ca.1762,d.1837. Eldste sønn Antoni overtok Gaupås. Den andre sønnen Baltser flyttet til Våle i 1824. Halvor m/fam. hadde bodd på Steg i Sandsvær før han kom til Gudum.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De er ikke ført med andre barn i Botne bygdebok. Den vanlige framgangsmåten nå vil være å finne barnas fødsel / dåp i Sandsvær, deretter foreldrenes eventuelle vielse. Prøv om du får noen her til slå opp på Steg i Sandsvær bygdebok.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Else Lillefuhr

Takk. Jeg har funnet noe nå. Da prøver jeg det du sa.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tove Tjøstheim Eek

Jeg lurer bare på hvor mange barn Frants Magnussen og Petronelle Hendrikka Tollevsdatter på Sperte hadde ? Har funnet fram til 12 . De er mine tippolderforeldere . Hilsen Tove

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Familien er omtalt i Botne bygdebok på Sperte s.609. 12 barn. Hvis du vil, kan jeg skanne det som står og sende deg. jonebh alfakrøll online.no

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tove Tjøstheim Eek

Jeg takker for tilbudet ,se mail. Tove

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.