Gå til innhold
Arkivverket

[#77397] Oppslag Botne Bygdebok


Gjest Else Lillefuhr
 Del

Recommended Posts

Gjest Else Lillefuhr

Kan noen sjekke gården Gudum. Der bor Halvor Anthonisen og Anne Baltzarsdtr med 2 barn i 1801. Hvor kommer de fra, har de flere barn? Noen som vet noe om denne familien?Else

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Erik Berg-Hansen
Lenke Halvor er bare nevnt som kjøper av br.nr.2 av Gudum i 1796. Han solgte i 1803 og flyttet til Gaupås (i Botne). Familien omtalt der (s. 509). Halvor f.ca.1758,d.1836,g.Anne Baltsersdatter f.ca.1762,d.1837. Eldste sønn Antoni overtok Gaupås. Den andre sønnen Baltser flyttet til Våle i 1824. Halvor m/fam. hadde bodd på Steg i Sandsvær før han kom til Gudum.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Erik Berg-Hansen

De er ikke ført med andre barn i Botne bygdebok. Den vanlige framgangsmåten nå vil være å finne barnas fødsel / dåp i Sandsvær, deretter foreldrenes eventuelle vielse. Prøv om du får noen her til slå opp på Steg i Sandsvær bygdebok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove Tjøstheim Eek

Jeg lurer bare på hvor mange barn Frants Magnussen og Petronelle Hendrikka Tollevsdatter på Sperte hadde ? Har funnet fram til 12 . De er mine tippolderforeldere . Hilsen Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Erik Berg-Hansen

Familien er omtalt i Botne bygdebok på Sperte s.609. 12 barn. Hvis du vil, kan jeg skanne det som står og sende deg. jonebh alfakrøll online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.