Gå til innhold
Arkivverket

[#77406] Berit(Bereth)Knudsdatter Fagereng f.25.9.1808 Kvernes Pr.gj Averøy


Gjest Arnfinn Wangsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfinn Wangsmo

Berit ble gift med Johannes Olsen Stene(Lyngstad) f.28.1.1798 Stene,Kvernes Pr.gj MR de giftet seg den 28.12.1841 i Kornstad Kirke.Søker opplysninger om etterkommere og aner.Har Knud f.15.5.1842,Martinus f.16.10.1843,Edvard f.6.6.1847 og Niels f.22.12.1849 død,15.5.1883 på Bollia,alle født på Lyngstad.Når og hvor døde Johannes og Berit(hun er døpt med dette navn)Trenger mere opplysninger om disse og håper noen kan bidra.mvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Dette må vel være familien i 1865. Johannes Olsen må då være død, og Berit er gift opp at med Lars Iversen. Her er tre av barna, Knud, Niels og Mortinus: LenkeJohannes Olsen må då være død ein gong mellom 1849 og 1865.mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Wangsmo

Takk til begge to.Jeg så den FT i 1865 tidligere,men det ser jo slik ut at hun har giftet seg med Lars f.1830,syns bare han var ungdommen,men slik var det vel.Da får vi se etter giftermålet,og når Johannes f.1798 døde.Rart at jeg hadde oversett Johannes f.10.10.1845.mvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Wangsmo

Takk Endre,hørte at du hadde ringt,men nå er jeg hjemme igjen,har bakvakt i dag.Vi får se om vi finner noe mere på disse folkene,om det kom flere barn.Skal se etter dødsfallet til Johannes og Berit,kanskje noen vet det? mvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Wangsmo

Dødsfallet til Johannes Olsen(Stene)Lyngstad f.28.1.1798 er ikke lett å forstå,men denn eneste jeg finner mellom 1849-1858 da Berit ble gift på ny i 1858, er denne: Lenke Her var det 3 fra Lyngstad som omkom på sjøen,alderen til Johannes står oppført som 26 år?Kan Presten ha skrevet feil?Finner ingen andre aktuell person i disse årene.mvh Arnfinn wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.