Gå til innhold
Arkivverket

[#77433] 3 trillingfødsler i samme sogn på 3 år


Gjest Litta Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Litta Olsen

HeiDette er ikke noe spørsmål, men bare en observasjon.Under gjennomgang av kirkebøker for Lenvik i troms kom jeg over 3 trillingfødsler på 3 år og et utall tvillingfødsler. Tidsrom 1926-1929.Spesielt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

Hvor mange av x-ling-kullene hadde samme far og/eller mor eller foreldrede som var nært beslektet med de øvrige ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

'trillingene' døpt 30.08.1927 er søsken født til ulikt tidspunkt, men 'samlet' opp til felles dåp.Permanent sidelenke: LenkeKanskje er det slik med de andre trillingfødslene du hadde registrert også. Jeg taler av erfaring og har gått i samme fella sjøl nemlig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Uff, du har rett.Jeg har en 'ekte' trillingfødsel 14 juli 1926 og så ble jeg litt ivrig......Kildeinformasjon: Troms fylke, Lenvik, Fødselsregister nr. 89 (1916-1926), Fødte og døpte 1926, side 195. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=4284&idx_id=4284&uid=ny&idx_side=-213>LenkeKildeinformasjon: Troms fylke, Lenvik, Fødselsregister nr. 89 (1916-1926), Fødte og døpte 1926, side 196. Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Jeg søkte faktisk etter det før jeg la inn temaet, men det er mulig at jeg søkte på trillinger, ikke bare trilling....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.