Gå til innhold
Arkivverket

[#77442] Klar for morsomme norsk-amerikanere? 'Alt for Norge'


Gjest Rune Nedrud
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Nedrud

TV Norge starter serien Alt for Norge torsdag 8. april. Her blir det morsomt, men også med et skråblikk til genealogi og norske aner selvsagt.Uten hjelp fra norske slektsforskere hadde ikke dette programmet kommet på lufta ;-)Les om serien her http://www.genealogi.no/Rune N

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Da er det bra at vi kan hjelpe norske med å finne slektninger i USA, uten at de må gjøre så mange 'amerikanske' oppgaver først. F.eks. rodeo, gullgraving, kapp-spising av burgere mm. ;)Tilbake til programmet. De som blir utstemt, får ikke de treffe slekta i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Nedrud

Og nå har altså serien startet. TV Norge har selvsagt fyldig omtale på sine hjemmesider, både av programmet og også om slektsforskning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Falch-Jacobsen

Jeg er litt skuffet. Det ble mange 'morsomme' konkurranser, men lite 'matnyttig' for oss slektsforskere! Særlig siden jeg mente å dra kjensel på slekta til en av deltakerne - ikke slekt med meg, men noen jeg kan ha jobbet med for mange år siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Falch-Jacobsen

Jeg er litt skuffet. Det ble mange 'morsomme' konkurranser, men lite 'matnyttig' for oss slektsforskere! Særlig siden jeg mente å dra kjensel på slekta til en av deltakerne - ikke slekt med meg, men noen jeg kan ha jobbet med for mange år siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Noen ganger kommer det opp en feilmelding etter at man har forsøkt å legge inn et innlegg, og det ser ut som om innlegget ikke er kommet med. Derfor sender man kanskje det samme en gang til. Men når denne feilmeldingen kommer, så ligger egentlig innlegget der likevel (gå bare ut av debatten og inn igjen, så får du sjekket).Det kan være at du har vært utsatt for en slik hendelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Nedrud

Det kommer nok ikke til å bli noe nyttig før siste program, hvor vinneren møter slekten sin. De andre deltakerne som ryker får ikke vite hvem sine norske slektninger er før de kommer hjem.Slik sett er dette mer fornøyelig underholdning enn et program direkte for slektsforskere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Det synes å være et program for tenåringer. Persomlig er jeg uansett meget skuffet. (Var i kontakt med Grant Aaseng 4 ganger før serien begynte på TV)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Enig med Helge; dette kunne blitt veldig interessant viss det hadde blitt litt meir nivå over det - meir eller mindre festlege selskapsleikar som kanskje kan passe i eit slutta lag kjem eg ikkje til å prioritere å sjå i alle fall. Det er sjølvsagt berre mitt syn, og det finst fleire kanalar å velje mellom viss ein vilsjå noko, men eg tykkjer ikkje programmet lever opp til førehandsreklamen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Helge Hålåsæter

Jeg hoppet av programmet etter begredelig 17.maifeiring i Oslo. 26.mai kommer Grant Aaseng til Norge på gjenvisitt. Han har ikke Aaseng-slekt i Heidal, men derimot I Sør-Fron: Søre Scheie. Ha en god pinsehelg, hilsen Helge H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.