Gå til innhold
Arkivverket

[#77444] Laura Caroline Hvistendahl, f. ca, 1825. Hvem var hun?


Gjest Bjørn Piro
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Piro

Skipskaptein William Bath Jansen, f. Farsund 1.10.1816, d. Kragerø 4.1.1897 var gift med Laura Caroline Hvistendahl, som ved folketellingen i Kragerø i 1865 oppgis å være 40 år gammel. Jeg har ikke funnet henne i kirkebøkene for Kragerø under døpte. Men da datteren Karen Nicoline Jansen døpes i Kragerø i 1848 oppgis som faddere 3 stykk Hvistendahl ,nemlig Karen H, Christian H og Jacob H. Dette har vel helst vært hennes søsken. I folketellingen 1865 finner jeg en skipper Christian Hvistendahl som var 44 år og skal være født i Tønsberg. Dette er vel broren?Jeg jakter på når og hvor Laura Caroline Hvistendahl var født og død og hvem som var hennes foreldre? I tilleg når hun giftet seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Piro

Takk for hjelpen. Da er hun utvilsomt datter av: skipper Laers Hvistendahl (71 år), gift med Chatrine Hvistendahl(69 år), som jeg finner i folketellingen 1865 for Kragerø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Salicath

Det er mange Lars Hvistendahl: Skipper Lars H. f. 1710, skipper Lars. H. f. 1751 og enda en skipper til, Lars. H. f. 1795 og død 1866 i Kragerø gift med Cathrine Hedemarch 1796-1866. Sistnevnte er nok far til Laura Caroline som dør 1900 i Kragerø. Far til siste Lars H. skal være Peter Gunnerus Hvistendahl 1761-1811 sønn av eldste Lars H. og Kirstine Svendsen 1765-1845. Peter G. H. og hustru dør begge i Kragerø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.