Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Bjørn Piro

[#77445] Sogneprest Peter Christian Bech Lund (f.1810) og hans datter Nilsine.

Recommended Posts

Gjest Bjørn Piro

Nilsine, som var datter av sognepresten oppgis ved folketellingen for Sokndal (Rogaland) i 1865 (da hun var gift med Richard Lauritz Soland Jansen) å være født ca. 1841 og som fødested oppgis Fredrikstad. Hun kalte seg da Sine. I folketellingen 1900 finner jeg dette ekteparet bosatt i Skåre, Rogaland og da oppgis Nilsine å være født i Fredrikstad i 1842. Jge kan imidlertid ikke finne henne som døpt i Fredrikstad. Er fødestedet feil mon tro? Videre hvor og når ble hun gift med Richard Jansen. Richard Jansen døde i Haugesund 3.11.1909. Konen var da i live, men når døde hun?Når det gjelder foreldrene: sogneprest Peter Christian Lund (f. 1810) som var sogneprest til Sokndal (Rogaland 1862-71) så søker jeg dato for når han døde og likeledes fødsel/dødsdato for hans ektefelle Marie H. Lund. Hva var hennes fødenavn?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Carsten Schanche

Vielse 6-4-1865 i Sokndal Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Carsten Schanche

Nilsine døpt i Glemmen 1842 Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Vibeke Lund Åhling

Se innlegg 73341.Marie Helene Eilertsen var 2. kone. Gift 11/8 1850 Glemmen.(f. 30/11 1823, dåp 4/3 1824 Kristiansand - d. 1/2 1905 Kristiania)Søsteren Nicoline Lovise Cathrine Eilertsen var første kone.Evt. 'Sine Jensen' i basen for døde i Haugesund, 24 januar 1922.Jeg har funnet 12 barn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.