Gå til innhold
Arkivverket

[#77445] Sogneprest Peter Christian Bech Lund (f.1810) og hans datter Nilsine.


Gjest Bjørn Piro
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Piro

Nilsine, som var datter av sognepresten oppgis ved folketellingen for Sokndal (Rogaland) i 1865 (da hun var gift med Richard Lauritz Soland Jansen) å være født ca. 1841 og som fødested oppgis Fredrikstad. Hun kalte seg da Sine. I folketellingen 1900 finner jeg dette ekteparet bosatt i Skåre, Rogaland og da oppgis Nilsine å være født i Fredrikstad i 1842. Jge kan imidlertid ikke finne henne som døpt i Fredrikstad. Er fødestedet feil mon tro? Videre hvor og når ble hun gift med Richard Jansen. Richard Jansen døde i Haugesund 3.11.1909. Konen var da i live, men når døde hun?Når det gjelder foreldrene: sogneprest Peter Christian Lund (f. 1810) som var sogneprest til Sokndal (Rogaland 1862-71) så søker jeg dato for når han døde og likeledes fødsel/dødsdato for hans ektefelle Marie H. Lund. Hva var hennes fødenavn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vibeke Lund Åhling

Se innlegg 73341.Marie Helene Eilertsen var 2. kone. Gift 11/8 1850 Glemmen.(f. 30/11 1823, dåp 4/3 1824 Kristiansand - d. 1/2 1905 Kristiania)Søsteren Nicoline Lovise Cathrine Eilertsen var første kone.Evt. 'Sine Jensen' i basen for døde i Haugesund, 24 januar 1922.Jeg har funnet 12 barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.