Gå til innhold
Arkivverket

[#77451] Svenske Adolf Gustav og Carlotte Lundquist i Brevik. Hvor kom de fra?


Gjest Karin S. Aaslie Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Karin S. Aaslie Hansen

I folketelling 1900 finner jeg dem i Brevik. Han og de fleste barna er metodister. Han står som født i 1866, hun i 1867, men dette synes jeg er urimelig i forhold til eldste barns alder. På gravstedsreg. for Brevik finner jeg en Adolf Gustav Lundquist som er født 26/5-1856, død 25/5-1928. Kan dette være den samme personen? Skulle gjerne vite mer om dem, hvor de kom fra i Sverige, når de kom til Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kersti Sorter

HeiI Presteattester for Bamble ligger et Flyttingsbevis No 107 Fol 294 som sier: Hemmadottern Charlotte Andreasdotter, fødd den 23 December 1857, femtiosju i Ferglanda församling af detta län. Til âkteskap ledig. Innanläsning: godkänd, Kristendomskunnskap: hjelplig. Åfflyttar till Bamble församling i Norge. Betygas Ferglanda församling af Elfsborgs lân. den 22. December 1882, attenåttiotvå. Underskrevet og stemplet.Flyttningsbevis no 116 Grufarbetaren Gustaf Adolf Lundqvist fødd år 1855 (femtiofem) den 26. Maj i Angereds församling af Elfsborg län är till äkteskap ledig. Har haft skyddkoppar. Läser innnatill hjelpligt, Kristendomskunnskap försvarlig. Har tillträde till H. H. Nattvard. Afflyttar till Norge. Betygas Angereds församling af Elfsborg län den 30 December 1882 (attenattioyvå) B. Högsett, kyrkoherdeHilsen Kersti Sorter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.