Gå til innhold
Arkivverket

[#77453] Elias Andreas Krans Andersen fra Buksnes


Gjest Ellinor Simensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ellinor Simensen

Elias Andreas Krans Andersen ble født 5 eller 8. Oktober 1837 i Vik i Buksnes (Lofoten). Tror hans far het Anders Andersen og var født i 1807.Da det ser ut som om kirkebøkene for årene rundt 1807 og 1837 mangler, har jeg ikke klart å finne ut hvem hans mor var.Elias A.K. Andersen giftet seg med Leonora Olsdatter (når?). De fikk iallefall en sønn; Anton Edvard Laurits Eliassen født 26 Juli 1877.Noen som har informasjon om denne herremann?Vennlig hilsen Ellinor Elise Simensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellinor Simensen

Til Kirsti. Helga Bertine var min manns bestemor.Til Anne. Det kan godt være Elias Andreas foreldre du har funnet vielsen til. Ser jeg på vielsen til Elias Andreas står det at han er født i Vik i Buksnes. Jeg søkte på Anders Andersen og fant en i Wiig i Buksnes. I militærrullene for Buksnes står det at han var 26 år i 1933, men man kan vel ikke alltid stole på at det er rett årstall som står skrevet der.Ellers takk til alle som har kommet med opplysninger.Mvh Ellinor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.