Gå til innhold
Arkivverket

[#77456] Telebond, finns det en gard med dette navn?Trondheim, Steinkjär eller deromkring


Gjest Wenche Örbeck Kristiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

Skulle gjerne finne ut noe om Telebond gard virkelig eksisterte. Damen dette gjelder har fått innfo om at hun skal ha anene sine fra dette stedet. Takksam for all hjelp! Mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

Takk for all hjelp! Grete, problemet er at vedkommenede jeg hjelper ikke vet nok om sitt opphav.Hun vet bare at hun har aner fra Telebond(gard som sagt)Hennes far het Håvar Telebond, död 12/6-2005 i Löten . Han var födt 27 mars 1933 i Tolga, han var gift med Hilda.Derfor må jeg/vi först finne noen som er litt yngre enn födte i 1875. Håvards far må vel väre födt ca. 1900. Det som var artig var at det virkelig var en gard som hette akkurat Telbondgaarden. Skal se om det er noe mer info jeg kan få tak i. Takk! Mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Hvis hun som du hjelper, vet når og hvor foreldrene hennes giftet seg, altså Håvar og Hilda, vil du/dere eventuelt finne navnet på brudeparets fedre i aktuell kirkebok. Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

Takk Grete, skal se om det kan väre i Tolga/Tolgen. Litt av en gåte dette her!? Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

Tusen takk Reidar! Kjempefint! Selvfölgelig så er dette med personvern, det som hindrer oss i å finne ut mer om henne jeg hjelper. Finnes det noen med lett tilgang til kirkebok fra Tolga i året 1933. Vedkommende Håvard Telebond er jo död(6), men det hadde värt flott å finne hans foreldres navn?? Vi er altfor langt unna, så skal det stoppe her? Takk for all hjelp, men vi håper enda!!! Takk Mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Klokkerbøker for Tolga er skannet og finnes her på DA, men er sperret på grunn av personvern.La oss håpe at noen med bygdebok for Tolga kan hjelpe her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

Tusen takk Astrid! Ja, dette er såå vanskelig,men bygdeboka, vil den fortelle noe i slik ny tid! Jeg mener, Håvard Telebond er jo födt i 1933 og der står vel ikke han, tror du det? Er veldig glad for all hjelp da dette hadde värt veldig viktig å finne fram noe fra familien da ett av barna har en defekt som man er avhengig av å vite er arvelig eller ikke, da den skal behandles. Mange tenker ikke over dette! Takk Astrid for ditt bidrag! Vil evt kanskje kunne låne bygdeboka selv, men trodde som sagt ikke dette var av nyere dato!? Mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg har aldri sett i bygdebok for Tolga. På Google finner jeg en ett-binds BB for Tolga fra 1968. Så det er alt jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Wenche, vet du om Håvard Tellebon hadde eldre søsken? Og ev. navn på de? Dåp fram til 1929 er scannet,Fylke: Hedmark, Prestegjeld/sokn: Tolga, Kirkeboktype: Klokkerbok, Nummer (arkivreferanse): 16, Periode: 1919 - 1947.Har du noen navn på søsken av Håvard født før 1930 kan du kanskje finne de og dermed foreldrenes navn og vielse i kirkeboka for Tolga.Du skriver at Håvards far må være født like etter 1900, her er en kandidat, med vielse i 1922. Kona er fra Vingelen, se par nr. 11: Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Tolga i Tolga, Klokkerbok nr. 17 (1919-1950), Ekteviede 1922, side 7. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=22388&idx_id=22388&uid=ny&idx_side=-9>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

Tusen takk Randi, har lagt fram spörsmål til damen jeg hjelper, så får vi håpe hun har noen fler tråder:-) Tror at det var en bror som hette Ole. Ser at i den siste lenken fra deg er vielsen til akkurat en som heter Ole!!! Venter spent! Mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.