Gå til innhold
Arkivverket

[#77477] Hjelp til å finne Jørgine Nikoline Clausen


Gjest Inger-Marie Næsset
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger-Marie Næsset

Karl ble født 15.08.1915 av foreldre Ole Andreas Larsen og Jørgine Nikoline Clausen.LenkeKarl står som nr. 27.Jeg håper noen kan komme med tips til meg om hvor jeg skal finne moren som født og hvem hennes foreldre var.Venter i spenning.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

I rubrikken for faddere finner jeg en Karl Klausen Burø. Det står også at Jørgine var født i 1886. Kan dette være en aktuell familie? LenkeSkal sjekke opp dåpen til jenta på Burø. Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen hjertelig takk for hjelpen.Nå har jeg en mulighet til å komme videre med min manns familie. Ole Andreas var bror til min manns bestefar.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bernt Knutsen

Fra Sannidal og Skåtøy Bygdebok side 497;Røsholmen (Midtholmen), G.26, b. 17 --kjøpte Lars Olsen, fisker, eiendommen. Han var f. på Hasseldalsholmen 1857, d. 1916.G.m. Anne Amundsen, f. 1865. Barn: Ingeborg, se Bråtøymyr, østre, Andreas.Se Vestholmen. Kirsten se Kirkeholmen, Jens, Halvor, Nils, Aagot, Inga og Julie og enka er utflyttet. På Røsholmen (Vestholmen),G. 26, br 16, side 498 står det bl.a. Holmen ble så overtatt av broren Lars Olsen. Hans forannevnte sønn, Andreas Olsen, overtok eiendommen i 1911. Han er f. 1887. G.m. Jørgine Clausen, f. på Burøy 1886. Barn Laura og Nora. Se Skåtøy, Nyheim. Jørgine har aner bl.a. til Drangedal og oldefar er Knut Jørgensen Bø ,f.1767 og g. 8.8.1790 m. Anne Jørgensdatter Bø, f. 1768. Vennlig hilsen Bernt K. K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen hjertelig takk for hjelpen. Imorgen skal jeg bestille denne bygdeboken på biblioteket.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.