Gå til innhold
Arkivverket

[#77485] Per Person Grove


Gjest Per J. Nestås
 Del

Recommended Posts

Gjest Per J. Nestås

Takk alle som var flinke med Jon (77038) og Ivar (77099), men. Utakk er verdens lønn.Det dukket opp en bror av Jon og Ivar. På han har jeg: Per Person Grove født 6. desember 1823 på Grove,Voss, døpt 14. desember 1823, konfirmert 20. oktober 1839 i Voss kyrkje. Han giftet seg med Ranveig Olsdatter Kinne, men så er det slutt. Fikk Per og Ranveig barn og barnebarn, ble de boende på Voss og når døde de ?Hilsen Per (pjoh-nes@online.no)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per J. Nestås

Takk Berit.....jeg han ikke finne noe om giftermålet, det være seg sted eller dato. Beklager...hilsen Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per J. Nestås

Hei Berit igjenJeg har nok ikke notert kilden, så der sitter vi med blanke ark. Vi får håpe noen er 'glupere' enn oss, eller sitter med en fyldig oversikt på min navnebrors etterkommere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per J. Nestås

Godt skudd Bengt !Jeg finner 'min mann' som Peter Fenn født 1824 i Norge. Gift ca. 1859 Jordan Twp, Green, Wisconsin med Revina født 1836 i Norge. Kan Revina være en tolkning av Ranveig ? Famlien har 9 barn født i tiden 1859 til 1879 alle i Green W. Jeg gikk inn å søkte på Per FENNE ut fra at Pers bror Ivar brukte FENNE som etternavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Du finner Randve../Ranve... Olsdt. født på Voss i 1834/35 og 36. Men hun kan jo være fra hvor som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per J. Nestås

Jeg finner en Ranveig Olsdatter på Skutle som 21 år gammel reiste fra Voss den 23. april 1856 til Nord-Amerika. Per reiste jo i 1845.Revina/Ranveig og Per giftet seg ca. 1859,3 år etter at Ranveig reiste fra Voss.Er jeg på ville veier ????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.