Gå til innhold
Arkivverket

[#77487] Pliktfogd Friderich Chr. Vibe Brandt


Gjest Ove Karlsvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Ove Karlsvik

Familien til pliktfogd Friderich Chr. Vibe Brandt (1734-1794) og kona Guri Tollevsdatter Beitrusten, f. 1794, er omtalt under Brandtplass i Folldalsboka. I tiden etter at Brandt døde ble den store barneflokken spredt rundt omkring. I Folldalsboka henvises det til Delgobes samlinger der dette skal være omtalt. Er det mulig å få tilgang til Delgobes samlinger, eller er disse opplysningene tilgjengelig på annet vis. Undertegnede er spesielt interessert i sønnen Johannes Fredriksen, f. 1784, som flyttet til Ålvundfjord i daværende Stangvik kommune (nå Sunndal). Han var ikke i Folldal i 1801. Ved søk i 1801-tellingen i hele landet finner jeg kun en aktuell Johannes Friderichsen som tjener på Kårstad i Jevnaker. Kan det være ham? I Folldalsboka brukes navnet Vibe Brandt - jeg har ikke funnet Vibe-navnet andre steder. Hva er forbindelsen. I kirkeboka - ved bryllup, barns dåp og død, nevnes han som Brandt. Vibe brukes ikke. Jeg er interessert i å komme i kontakt med noen som kjenner til denne familien. Kanskje kan vi utveksle informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.