Gå til innhold
Arkivverket

[#77513] Anne Karine Hansdatter født 1831- når døde hun?


Gjest Anders Holtvedt Andersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anders Holtvedt Andersen

Hei, Jeg klarer ikke å finne opplysninger om Anne (Hanna,Hana!)Karine Hansdatter (Furueie) etter hun fikk sin sønn Carl/karl Andersen født 7. januar 1850 i Strømmen prestegjeld. Faren til Carl står oppført som 'Snedker,ubekjent svenske!) Sønnen opptrer i 1865-telling (RHD, finner han ikke i digitalarkivet!) for Hurum som tjenestegutt hos en prest, men jeg finner ikke spor av mora for 1865 telling. Hadde vært fint om noen kunne hjelpe til med opplysninger om denne kvinna som ble født 22. mai 1831 på Hurum og når hun døde?Mvh. Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders Holtvedt Andersen

Takk, Carl har tydligvis flytta fra mora og tatt tjeneste hos presten, men klarer du å finne spor etter mora?Carl fikk tydligvis ei søster, Ingeborg, tre år etter - hun også uekte!Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders Holtvedt Andersen

Hei igjen og tusen takk:) Det ser ut til at dette er riktig og dette hadde jeg aldri i verden klart aleine! Mi tip-tip-oldemor hadde et litt snodig livsløp! Først to uekte barn og så tar hun til seg ei fosterdatter.Jeg prøvde å lime inn ei lenke - adressa som sto i adressefeltet, men jeg ser at det ikke gikk. Hvordan gjør dere det når dere legger ved lenke? Gjør dere det samme med lenke fra kirkebok og telling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Kopiering av krk.bok sider: over krk.bok sida er det tre 'boksar', i den midterste er det tre val, vel 'øverst' i den midterste boksen, og merk den midterste lina som viser seg då, kopier og lim inn.Kopi av FT er 'som vanleg' :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Jaja, det var no ikkje vanskeleg å sjøna at det er den midtersate boksen, var ikkje meininga å gjengjengjenta meg sjølv :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders Holtvedt Andersen

Tusen takk for svar:) - en liten test: Kirkebok:[url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5865&idx_id=5865&uid=ny&idx_side=-4>LenkeFolketellling: Må dessverre ha det inn med 'teskje'! - hva er 'som vanlig'? Finner ikke noe felt i tellingene der jeg kan kopiere en link slik som i kirkebøkene.Kopierer her adressefeltet - blir det link til side 1 eller 10 som jeg ønsker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Du kan jo du :-))Beklagar at eg skreiv, som vanlig, eg trudde du visste det, etter det du skreiv i forrige innlegg, men no har du det iallfall :-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders Holtvedt Andersen

Ja, nå gikk det greit - er ikke helt stødig i dette her enda, men det kommer med trening. Takk for hjelp:)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.