Gå til innhold
Arkivverket

[#77514] Ole Thoresen Økland i Tysnes


Gjest Jostein Riseth
 Del

Recommended Posts

Gjest Jostein Riseth

Jeg prøver å finne opplysninger om Ole Thoresen f.ca 1862 i Økland i Tysnes. Han var gift med Karoline Cecelie Nilsdatter f.27,09.1861 på Leka. Jeg tror det er familien jeg har funnet bosatt i Bergen i 1900 og bor i Nordnesbakken sammen med to barn, Ingvald og Kristine. Er det noen som har opplysninger om denne familien ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Lenke til familien i 1900-tellingen, så slipper andre å lete: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=33&filnamn=f01301&gardpostnr=2315&personpostnr=11084#nedre>LenkeI 1904 er Ole Thorsen Økland oppført som dreng, og kona Karoline Cecile Økland som drengs hustru, bosatt i Frederiksbergssmug 14.Her reiser Ingvald, f. 1895, til sin fetter i USA i 1914: LenkeOg i 1918 dør Karoline: LenkeOle Thorsen selv levde til 1953:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Riseth

Takk til Heidi for nyttige opplysninger. Da har en del nyttige opplysninger falt på plass. Jeg mangler dato for ekteskapsinngåelse og ev. flere barn i familien. Familie til de to barna som er kjent, Ingvald og Kristine ?Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Norodd Hagenson

Ernst Berge Drange: Tysnes gards-og ættesoga, bind 2, side 36:'Ole (1862 - 1953) g. I 1892 m Karoline Cecilie Nilsd Leknes, f. i Lekøy, g. II 1922 m. Johanna Hansd Gjøvåg Ø, br. 3, b. i Bergen, opphaveleg sjømann, sidan arbeidde han m.a. som bygningssnikkar.'På side 764 finner vi Johanna som Brita Johanna (1869 - 1966) datter av Hans Olson Øvre Gøvåg og kona Brita Olsd Smievoll. Det står at Johanna og Ole bodde på Nordnes. Siste årene bodde Johanna på Bispegatens Gamlehjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.