Gå til innhold
Arkivverket

[#77521] Slakter Svend Wold i Horten - finnes det bilder av han?


Gjest Anders Holtvedt Andersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anders Holtvedt Andersen

Hei, Jeg er meget interessert i bilder av slakter Svend Wold som hadde slakterforretning i Horten på slutten av 1800-tallet - han døde i 1906. Jeg håper virkelig det finnes noe av han, kona Johanne Mathea Holst eller barna. Jeg antar han var en velkjent figur i byen med forretning sentralt plassert i sentrum! Er forøvrig interessert i all informasjon jeg kan få om min tip-oldefar Svend Wold med familie.Svend Wold i 1865-telling:[url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f60703&personpostnr=1414&merk=1414>Lenke1900-telling:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Kanskje det finnes eit historielag e.l. som har bilete av han, slaktarar var vel ofte 'kjende' folk.Eller kanskje biblioteket i Horten veit noko :-)Lukke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hei!Min mor Mary S. Andersen f. 1907 i Horten var datter av Olaf Sigvard Andersen her fra folketellingen Horten 1900: LenkeFamilien til min morfar og mormor var venner av Vold-familien i Horten. Mener at min familie bodde til leie hos dem en tid.Min mor hadde en god venninne som nok ble konfirmert samtidig. Gunvor Vold. Muligens barnebarn av den etterlyste?Har et bilde av min mor og Gunvor Vold om det er av dette.Skal se om jeg har det liggende på datamaskinen.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg befinner meg i Sverige for tiden, og bildet av Gunvor Vold og min mor har jeg nok hjemme i Sandefjord. Kan komme tilbake til saken neste uke.Historisk senters arkiv i Horten her mye gammelt bildestoff. http://www.lhs.no/Du kan prøve et søk på den adressen.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.