Gå til innhold
Arkivverket

[#77529] Kjellaug Robberstad Petit til minne! Kondolanseprotokoll.


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

* Arnfrid Mæland: Kjellaug Robberstad Petit er død på sykehus i Paris. Hun ble rammet av akutt leukemi første uken i mars, og sykdomsforløpet var alvorlig fra første stund. Hun har lagt i kunstig koma og respirator siden da. I påsken fikk jeg beskjed om at hun ville bli frakoblet tirsdag 6. april, og ettermiddag onsdag 7. april sovnet hun rolig inn. Kjellaug var født i 1944. Hun utdannet seg til lærer, og ble gift i Frankrike med bosted Angers utenfor Paris. To sønner bor i Paris, mens datteren bor her i Bergen. I sommer gikk Kjellaug av med pensjon. Hun gledet seg til å være mer sammen med barnebarnene, til å komme oftere til Norge og ikke minst til å drive med hobbyen, slektsforskning. I slektsbokarbeidet har hun vært den som har drevet arbeidet fremover. Hvordan vi nå skal klare å komme videre uten Kjellaug er vanskelig å vite. Jeg er glad for at Rune Thorstensen og jeg fikk anledning til å treffe Kjellaug i januar. Vi møttes på Wesselstuen og fikk pratet en god del. Hun var et fantastisk menneske med enorme ressurser. Kjempefrisk til hun ble rammet av akutt sykdom. Kjellaug blir bisatt lørdag 10. april og urnen vil bli brakt til Norge og Bømlo, der det etter planen blir en minnestund om noen uker. Jeg har enda ikke fått avklart om det kun blir for familien. Vi kommer til å savne Kjellaug. Vi lyser fred over Kjellaug Robberstad Petit sitt minne. Mvh Arnfrid* Terje Hatvik: Dette var sørgjeleg nytt, men ha mange takk for at du informerer oss andre - og kondolerar med Kjellaug sin bortgang. Trist. Mvh Terje* Anne K. Landholm: Fryktelig trist å høre at Kjellaug ikke lenger er blant oss. Hun vil bli savnet! Min dypeste medfølelse til hennes familie og venner. Jeg lyser fred over ditt minne Kjellaug. Mvh Anne* Rune Thorstensen: Det var et trist budskap å få, at Kjellaug nå har gått bort. Og selv om budskapet ikke kom overraskende, er det ikke mindre trist av den grunn. Jeg er svært takknemlig for at jeg fikk anledning til å treffe Kjellaug i Bergen i januar. En stor resurs, ikke minst i arbeidet med slektsboka er borte. Jeg lyser fred over ditt minne. Mvh Rune * Arne Gjerstad: Eit sorgfullt nyhende. Eit namn eg kjem til å sakna i dette forum. Eg bøyer hovudet i takksemd for den alltidverande engasjerte, og høgst oppegåande deltakar ho alltid var i slektshistorisk samanheng. Signe minnet. Mvh Arne* Johan Arthur Hansen: Jeg ble sjokkert å høre om Kjellaugs død. Visste ikke at hun var syk, selv om jeg begynte å ane at noe var skjedd. Jeg kommer til å savne henne på dette forumet. Jeg lyser fred over ditt minne. Mvh Johan Arthur* Lars Johannessen: Dette var virkelig trist å høre. Kjellaug var en av de mest aktive i dette forumet, og hennes engasjement og interesse for slektsforskning vil bli savnet. R.I.P. Kjellaug, kondolerer til de etterlatte. mvh Lars* Mariann Stokken: Kor lite me veit om kva som skal henda. Eg lyser fred over den alltid hjelpsame og hyggelege Kjellaug sitt minne! Mvh Mariann.* Carsten Schanche: Det var en veldig trist beskjed å få. Jeg vil savne Kjellaug her på forumet. Fred over hennes minne. Mvh Carsten* Christian Arentz: Jeg slutter meg til rekken av kondolanser. Kjellaug og jeg var jevngamle og vi besøkte henne og Jean Petit i Angers i november 2008 på vei tilbake fra Norge til vårt eget sted i syd-Frankrike. Ringte ham og en av guttene for en måned siden og oppfordret dem til å holde motet oppe og kanskje håpe på at et under kunne skje. Selv var jeg i tilsvarende situasjon 10. november ifjor da min Unni gikk bort med leverkreft, og Kjellaug var blant dem som kondolerte, i et veldig personlig og medfølende brev til meg. Etter den 10. nov. har jeg dessverre manglet den nødvendige motivasjon til å følge opp i slektsbokarbeidet, men håper motivasjonen og lysten kommer tilbake når min egen kones urne er satt ned i Tønsberg om ca. to uker. Fred over Kjellaugs minne, etter at nå også hun har byttet tiden med evigheten. Mvh Christian* Michael Moum: R.I.P. Kjellaug Robberstad Petit savnet vil din energi og engasjement være. Samnanger, Os og Fusa har mistet en ildsjel. Fred over ditt minne. Mvh Michael* Gunn Huglen: Trist beskjed. Slutter meg til kondolansen. Fred over Kjellaugs minne. Mvh Gunn* Terje Hatvik: Kjellaug sin brå, og for mange av oss høgst uventa, bortgang er ikkje berre eit stort og svært sørgjeleg tap for hennar aller næraste; men også for små- og store slektsinteresserte, - særleg her i Hordaland. Men opp i all sorgen ser vi at det solide og grundige arbeidet ho la ned lever att etter henne. Kjellaug kjøpte ikkje utan vidare såkalla etablerte 'sanningar' og annan gammal synsing nedfelt i bygdebøker, slektstavler m.m.. Ho synte difor sunn skepsis, gjekk til kjeldene og undersøkte samanhengane sjølv. - Eit føredøme til etterfølging. Signe minnet hennar! Mvh Terje* Anita Særvold Johannessen: Kjellaug var en av de føste jeg kom i kontakt med etter at jeg begynte med slektsgranskning. Hun var veldig hyggelig og delte gjerne informasjon siden vi jobbet med felles aner. Jeg har hele tiden fulgt debattene som Kjelluag og Arnfrid med flere har jobbet med. Ja, jeg kommer nok til å savne hennes hjelpsomhet og engasjement. Hun vil alltid bli husket av meg. Fred over Kjellaugs minne. Mvh Anita * Arne D. Tveit: Det var trist å høre at Kjellaug er gatt bot. Hun kommer til å bli savnet.Mvh Arne* Ann Helle: Arnfrid. Det er eit trist budskap du kom med her, har ei tid sakna dei friske og raske debattane om anene i Strandebarm. Ta vare på dei gode minnene. Mvh Ann* Helge R. Naess: Dette var fryktelig trist. Jeg er utenforstående, men du verden hvor jeg ofte jeg har kunnet glede meg over å lese Kjellaugs gode og kloke innlegg her på Digitalarkivet. Vi vil savne henne. Mvh Helge* Norodd Hagenson: Jeg slutter meg til kondolansen. Jeg møtte aldri Kjellaug,men det var alltid inspirerende å diskutere med henne. Mvh Norodd * Anne Bjørlo Fiskå: Det var et trist budskap Arnfrid ga oss i går. Kjellaug var alltid hjelpsom, engasjert og hyggelig, ingen spørsmål var for ”dumme” til å svare på. Kommer til å savne deg. Savnet blir nok størst hos familien. Ta vare på alle de gode minnene Fred over Kjellaugs minne.Mvh Anne* Oddvar Søreide: Jeg slutter meg også til kondolansen. Mitt samarbeid med Kjellaug gikk for det meste via e-post og en del innlegg på Digitalarkivet. Ho var alltid kjapp med å gi tilbakemelding, at en slik kapasitet som henne nå er borte er svært trist. Vi vil savne henne. Mvh Oddvar * Unni Lauvås: Dette var trist. De dypest medfølelser til hennes nære og kjære. Mvh Unni

bilete9130.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Det var trist. Kjellaug bidro også med mange fine kirkebilder. Tankene går til hennes slekt og venner. Jeg vil savne henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Jøraas

Trist og vemodig beskjed. Kondolerer til alle etterlatte etter Kjellaug! Hun var en varm og raus personmvh Grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Jeg kondolerer også. Kjellaug var alltid villig til å hjelpe, og delte sin kunnskap med andre.Fred over hennes minne.mvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roald Sjursen

Dette var en trist nyhet.Tankene går også til hennes nærmeste.Jeg kommer til å savne hennes mange bidrag fra Bømlo og Os/Fusa/Samnanger. Hun hjalp meg ofte.Jeg lyser fred over Kjellaugs minne.Mvh Roald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Solli

Jeg tar avskjed med henne ved å gjengi dette diktet jeg skrev for endel år siden:Eternal lifeWhen my time with Mother Earth is ended, life will go on as she intended. From sleeping ancestors they'll be born anew and new branches of life will come through.Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Så vondt og vanskelig når noen rives ut av livet på denne måten. Mine tanker går til de etterlatte, og en skjerv til Kreftforeningen til Kjellaugs minne.Hvil i fred, kjære Kjellaug, takk for alt du var og gjorde.Varme tanker fra Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Lønøy

Dette var veldig trist. Tankene går først og fremst til de nærmeste. Følte nesten som jeg kjente Kjellaug gjennom alle hennes innlegg i digitalarkivet. Takk skal du ha. Sov godt. Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

'Det syner att i skogen når dei store trea fell'.Kjellaug var eit slikt stort tre, alltid villig til å hjelpe og ikkje sjeldan med nye innfallsvinklar når ein hadde køyrt seg fast i eit gammalt spor. Eg tenkjer med takk på all hjelp eg fekk og lyser fred over minnet hennar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Jeg slutter meg til alle de godord som er sagt om Kjellaug. Selv om jeg ikke kjente henne personlig, hadde jeg stor glede og nytte av mange av hennes innlegg her i forumet. Det var en trist nyhet.Oddbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Så leit at Kjellaug ikke er blandt oss lenger. Hun var blandt de første som hjalp meg da jeg startet opp her på Brukarforumet.Jeg hadde også glede av å maile med henne privat en god stund. Hun var alltid veldig oppløftende og et følsomt fint menneske, som jeg satte stor pris på.Jeg føyer meg inn i rekken av de andre her og lyser fred over Kjellaugs minne.Hvil i fred Kjellaug og takk for alt.Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

For meg virket det som Kjellaug elsket å forske og hjelpe andre helt til sykdommen tok henne fra ossJeg velger å tro at hun døde lykkelig, og jeg er sikker på at hun vil følge med oss fra der hun er nå.Du var et forbilde Kjellaug!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Jeg har savnet henne her en stund. At det skulle være en slik grunn ante jeg ikke. Ufattelig trist å høre. Så takk kjære Kjellaug for alt hva du har bidratt med, og alt hva du har vært på dette forumet også. Du vil bli savnet og aldri glemt. Hvil i fred.Hilsen Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Arne Mellum

Har mottatt det triste budskap om at Kjellaug ikke er hos oss lengre.Takk for all hjelp og godt samarbeid.Tankene går til familien og de nærmeste.Kondolerer, og lyser fred over minnet.Kjell-Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Det er med sorg og vemod at eg har motteke meldinga om at Kjellaug ikkje lenger er med oss. Ho var ei av dei fyrste eg utveksla informasjon med då eg tok til her på forumet på slutten av 2005. Seinare har ho alltid vore her og eg har ofte lese innlegga hennar sjølv om eg ikkje så ofte deltok i dei same debattane. Eg har ofte beundra kor jamt og trutt ho arbeidde med det som interesserte henne, og ikkje minst kor sakleg og skikkeleg ho var i all si framferd.Eg vil med dette kondolera hennar næraste og eg trur dei fleste som deltek her inne vil sakna henne. Fred over hennar minne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Biberg Kristensen

Jeg kan ikke si mer enn det som allerede er sagt av andre her, men ønsker å slutte meg til rekken av kondolanter. Fred over Kjellaugs minne, og må hun bli husket lenge av mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Ja dette var leit. Ho som var så hjelpsom og flink til å finne fram der det ellers såg håpløst ut.Visdomen som ho delte med oss andre vil leve vidare her på forumet, og vil bli til nytte også for framtidige slektsforskarar.mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Skålnes

Trist å lesa at Kjellaug er død. Eg møtte ho aldri personleg, sjølv om ho delvis er oppvaksen i nærleiken av der er no bur. Trur mange kjem til å sakna hennar gode hjelp. Eg var littegrann i slekt med ho; me hadde felles aner m.a. i Holmedal sokn i noverande Kvinnherad kommune. Fred over Kjellaugs minne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Johansen

Dette var trist, hun var en en meget aktiv deltager på diskusjonsforumet og vil bli dypt savnet. Fred over Kjellaugs minne.Tore Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.